Department of Multimedia and Graphic Arts

cvasiliou-acmwcyprus-cropped.jpg picture
Organization name
Department of Multimedia and Graphic Arts
Description
Vision and Objectives Our vision is to establish the Department of Multimedia and Graphic Arts as a leading educational and research centre in the disciplines of Multimedia and the Graphic Arts. Our aim is to develop and disseminate cross discipline academic values and knowledge that will provide the necessary background for successful professionals in the areas of Multimedia and the Graphic Arts. More specifically, the aims of the Department are: To attract high calibre students and academics. To offer high quality undergraduate and postgraduate academic experience and professional development to both local and international students, including, European Union students. To undertake and complete high calibre research projects. Through research and teaching activities, to establish links with national and internationally established centres, which are active in the areas of Multimedia and the Graphic Arts. To offer students the most up-to-date academic training. To facilitate and encourage student and Academic and Teaching Staff mobility, especially, in the European academic and research environment. To provide the foundations for the promotion of lifelong education. Multimedia and Graphic Arts graduates will acquire the necessary academic background that will enable them to: Design and manage projects that include the use of both conventional and digital Graphic Arts and of Multimedia, in general. Such projects will involve applications in different disciplines, such as, Education, Advertising, Marketing, the arts and information dissemination. Establish life-long relations and cooperation with industry representatives, for the mutual benefit of both parties. Be able to operate satisfactorily within both the local and the international environment, and to gain the ability to be aware of, absorb, and capitalise on the technological developments in the discipline. Be able to participate in and/or manage team projects.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)



Refined By:
Type:  Bachelors Thesis

Results 221-237 of 237 (Search time: 0.027 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
2212012Τοποθέτηση προϊόντων, μουσικά βίντεο κλιπ και ανιχνευτής οφθαλμικής κίνησης:η περίπτωση του «Papi» της «J.Lo»Χατζηκαλλή, Άντρη 
2222013Τρόποι αξιοποίησης του διαδικτύου από ακτιβιστικές οργανώσειςΚαφαντάρη-Στοϊάνοφ, Αμάντα 
2232014Τυπογραφική χαρτογράφηση της Λεμεσού. Τα τυπογραφεία του δήμου Λεμεσού και η δραστηριότητα τους, από το 1960 μέχρι σήμεραΠαύλου, Χριστόδουλος 
2242012Τυπογραφικός σχεδιασμός στο εξώφυλλο της εφημερίδας ΦιλελεύθεροςΑλαμπρίτη, Άντρια 
225Apr-2020Υδάτινη δυστοπία: υποβρύχια καλλιτεχνική εγκατάσταση με αυτόνομα ηλεκτρομηχανικά στοιχείαΕγγλέζου, Χαραλαμπία 
226Apr-2019Υλοποίηση και Αξιολόγηση Χρήσης Συστήματος Εικονικής Πραγματικότητας για Προσομοίωση Χρονικών Μεταβολών Εμφάνισης ΤοπίωνΜακαρίου, Χαράλαμπος 
2272017Φανζινς(ζαϊνς) : «γκρεμίζοντας τα στερεότυπα» : ευαισθητοποίηση του κοινού ως προς τα στερεότυπα της ομοφυλοφιλίαςΠαντέχη, Αναστασία 
2282016Φωτογραφία και ανάμνηση : τρίτη ηλικία, χώρος, χρόνος και μνήμεςΧριστοδουλίδου, Έλενα 
2292011Φωτογραφία ντοκουμέντουΣπύρου, Γεωργία 
2302011Φωτογραφία ντοκουμέντουΚαζανάκης, Γιώργος 
231May-2023Φωτογραφικές απεικονίσεις γυναικών πριν και μετά το 1974 στη Κύπρο: Το αρχείο του Γραφείου Τύπου και ΠληροφοριώνΜάτολη, Παναγιώτα 
2322012Φωτογραφικοί όμιλοι στην ΚύπροΖαχαρία, Γεωργία 
2332013Χαρτογραφημένες προβολές για παραστάσεις χορούΓεωργιάδου, Στέφανη 
2342014Χαρτογραφημένη προβολή: παρελθόν, παρόν και μέλλονΓεωργίου, Κυριάκος 
235Apr-2020Ψηφιακό μάρκετινγκ: Η συμβολή του Instagram στις σύγχρονες επιχειρήσειςΚωνσταντίνου, Παναγιώτης 
236Apr-2020Ψηφιοποίηση έργων τέχνης: η περίπτωση του NighthawksΓκιγκολιάν, Αμαλία 
237Apr-2019Ψηφιοποίηση Παραδοσιακών Κυπριακών Κεντημάτων με τη Χρήση Laser CutterΚαλαή, Κλειώ