Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Date Issued:  [2010 TO 2019]
Fulltext:  With Fulltext

Results 21-40 of 49 (Search time: 0.046 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
212011Online and offline social movements: an interdisciplinary critical insightTriga, Vasiliki 
2222-Jan-2019Opinion mining from social media short texts: Does collective intelligence beat deep learning?Tsapatsoulis, Nicolas ; Djouvas, Constantinos 
232019Party-society relations in the Republic of Cyprus: Political and societal strategies: Giorgos Charalambous and Christophoros Christophorou (eds) New York: Routledge, 2016 pp …Triga, Vasiliki 
242015The poor have been raped’: An analysis of politicised collective identity in facebook groups against the financial crisis in CyprusTriga, Vasiliki ; Papa, Venetia 
2521-Jul-2017Representations of the economic crisis and austerity politicsNovelli, Edoardo ; Rafter, Kevin ; Alvares, Claudia ; Veríssimo, Iolanda ; Poulakidakos, Stamatis ; Veneti, Anastasia ; Triga, Vasiliki ; Milioni, Dimitra L. ; Sammut, Carmen 
262012Special Issue on Voting Advice Applications and State of the Art: Theory, Practice, and Comparative InsightsChadjipadelis, Theodore ; Triga, Vasiliki ; Serdult, Uwe 
271-Jul-2019A taxonomy generation tool for semantic visual analysis of large corpus of documentsCarrion, Belen ; Onorati, Teresa ; Diaz, Paloma ; Triga, Vasiliki 
282011Video-object oriented biometrics hiding for user authentication under error-prone transmissionsNtalianis, Klimis S. ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Drigas, Athanasios 
292019The Visibility and Communication of Cohesion Policy in Online MediaMendez, Carlos ; Triga, Vasiliki ; Bachtler, John ; Djouvas, Constantinos ; Mendez, Fernando ; Stier, Sebastian 
302018What do Citizens Think of Cohesion Policy and Does it Matter for European identity?: A Comparative Focus Group AnalysisPegan, Andreja ; Mendez, Carlos ; Triga, Vasiliki 
312015Ανίχνευση ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου με βάση το κείμενο και τη δομήΔανός, Θεόδωρος 
322012Αποτελεσματικότητα των μηχανών αναζήτησης: μία πειραματική μελέτη βασισμένη στην επισημείωση εικόνωνΘεοδώρου, Δέσπω 
132012Ασύρματα οικιακά δίκτυα στην Κύπρο και η ασφάλεια τουςΜπούλλο, Αλμπέρτο 
142013Διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας από τα μέσα επικοινωνίας κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών 2013 στην ΚύπροΧριστοφή, Φίλιππος 
152015Ειρηνική διαδήλωση και φαινόμενα βίας: Μελέτη περίπτωσης Πανευρωπαϊκής αντικατοχικής πορείας 1996Θεμιστοκλέους, Παναγιώτης 
16May-2018Εξόρυξη γνώσης σε σχόλια του facebook: μελέτη περίπτωσης samsungΧατζηευαγγέλου, Επιφάνειος 
172018Εσωτερικό Μάρκετινγκ και Σύστημα Αξιών σε Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Η Περίπτωση του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου ΚύπρουΚυριάκου, Ευδοξία 
182013Η επίδραση του ηλεκτρονικού σύμβουλου ψήφου στην διαμόρφωση πολιτικής άποψης : η περίπτωση του ‘Choose4Cyprus’Φελλάς, Βελισσάριος 
192015Η καινοτομία των βιολογικών καλλυντικών προϊόντων και η αποδοχή τους από τους Κύπριους καταναλωτέςΠολυκάρπου, Μαρία 
202012Η κοινωνική ταυτότητα στα online κοινωνικά δίκτυαΤρίκκη, Άννα