Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/23397
Τίτλος: | Ποσοτική μελετή της γλωσσικής αλληλεπίδρασης νηπίου τυπικής ανάπτυξης και του επικοινωνιακού περιβάλλοντος, μέσω του λογισμικού καταγραφής και ανάλυσης ομιλίας lena software | Συγγραφείς: | Μιχαήλ, Νικολέττα | Λέξεις-κλειδιά: | LENA System;Τυπική ανάπτυξη;Παιδί;Μελέτη περίπτωσης;Πρώιμο γλωσσικό περιβάλλον;Γλωσσική ανάπτυξη | Advisor: | Μπίνος, Πάρης | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2021 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Περίληψη: | Ο σκοπός της παρούσας μελέτης περίπτωσης αφορούσε τη συλλογή ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος ομιλίας στο φυσικό περιβάλλον ενός παιδιού τυπικής ανάπτυξης. Οι ηχογραφήσεις πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του λογισμικού LENA (Language Environment Analysis), ένα σύστημα που καταγράφει και αναλύει αυτόματα δεδομένα ήχου στο φυσικό περιβάλλον των παιδιών και τα κατατάσσει σε διάφορες κατηγορίες παρέχοντας στο χρήστη αριθμητικά και γραφικά δεδομένα. Αυτή είναι η πρώτη μελέτη στην οποία καταγράφηκαν δεδομένα μέσω του LENA στην κυπριακή διάλεκτο και ευρύτερα στην ελληνική γλώσσα. Όλα τα ευρήματα παρουσιάζονται περιγραφικά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που προκύπτουν συγκρίνονται με τις αντίστοιχες νόρμες τυπικής ανάπτυξης συνομήλικων παιδιών που διαθέτει το Ίδρυμα LENA. Επιλέχθηκαν συνολικά τρείς ημέρες εγγραφής, δηλαδή 48 ώρες ηχογραφήσεων. Πριν τη δεύτερη ηχογράφηση οι γονείς έλαβαν συμβουλές, ώστε να αυξήσουν την αλληλεπίδραση με το παιδί τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γονείς προωθούν τα κατάλληλα ποσοτικά γλωσσικά ερεθίσματα (AWC), και σύμφωνα με τις αντίστοιχες νόρμες τυπικής ανάπτυξης που διαθέτει το Ίδρυμα LENA βρίσκονται στο 70ο εκατοστημόριο. Αντίθετα, οι συνομιλίες γονέα- παιδιού (CT) κυμαίνονταν ανάμεσα στο 25ο και 10ο εκατοστημόριο και δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες διαφορές ποσοτικά μεταξύ τους . Τα δεδομένα από τις παιδικές εκφωνήσεις (CV) έδειξαν πως το παιδί βρίσκεται στο 10ο εκατοστημόριο και δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη αύξηση σε καμιά από τις ηχογραφήσεις. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης συμφωνούν με αρκετές έρευνες της διεθνούς βιβλιογραφίας. Συμπερασματικά, η τεχνολογία LENA μπορεί να αποδώσει έγκυρες και αξιόπιστες εκτιμήσεις του επικοινωνιακού περιβάλλοντος και σε άλλες γλώσσες καθώς και να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες δημιουργώντας έτσι, ένα περιβάλλον προσαρμοσμένο για την προώθηση της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού. | Description: | The purpose of this case study involves the collection of a representative speech sample in a natural environment of a child typically developed. The recordings were acquired using LENA (Language Environment Analysis) software, a system that records and analyse automatically sound data in the natural environment of children and sorts it into different categories providing the user arithmetic and graphical data/information. This is the first study in which a Cypriot dialect and Greek language were recorded using LENA software. All the findings are presented descriptively. The special features from the results are compared to corresponding norms of typically developed children of the same age that the LENA foundation has. A total of 3 registration days were selected, resulting in 48 hours of recordings. Before the second recording, the parents received advice to increase the interaction with their child. The results showed that the parents promote the appropriate quantities of language stimuli (AWC). Following the corresponding norms of typical development held by the LENA institution, are placed at the 70th percentile. On the contrary, the parent-child conversations (CT) were lying between the 25th and 10th percentile and did not present particular quantitative differences. The child pronunciation (CV) data shows that the child is at the 10th percentile and did not show a significant increase in any of the recordings. The findings of the present study are consistent with several studies of international literature. In conclusion, LENA technology can yield a valid and reliable assessment of the communication environment in other languages. Additionally, it provides useful information, thus creating an environment that promotes the child’s language environment. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/23397 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΜΙΧΑΗΛ.pdf | Abstract | 169.58 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s) 20
169
Last Week
1
1
Last month
8
8
checked on 23 Νοε 2024
Download(s) 50
72
checked on 23 Νοε 2024
Google ScholarTM
Check
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons