Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/11895
Title: | Αξιολόγηση αφηγηματικών ικανότητων μέσω χορήγησης του εργαλείου main σε τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά στην Κύπρο | Authors: | Γεωργίου, Μύρια | Keywords: | Αφηγηματικές ικανότητες;Διήγηση;Αναδιήγηση;Τυπική ανάπτυξη;Παιδιά σχολικής ηλικίας;Multilingual Assessment Instrument for Narratives (ΜΑΙΝ) | Advisor: | Καμπανάρος, Μαρία | Issue Date: | May-2018 | Abstract: | Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην εξέταση των αφηγηματικών ικανοτήτων τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών τα οποία ομιλούν την Ελληνική-Κυπριακή Διάλεκτο. Για την διεξαγωγή της συγκεκριμένης μελέτης χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα εργαλεία, ένα εκ των οποίων ήταν και το κύριο. Το εργαλείο αυτό ήταν το ΜΑΙΝ, το οποίο αξιολογεί την αφηγηματική παραγωγή και τις δεξιότητες κατανόησης των παιδιών ηλικίας από 3 έως 10 ετών. Η αξιολόγηση των αφηγηματικών ικανοτήτων γίνεται μέσα από 4 παράλληλες ιστορίες που απεικονίζονται σε σειροθέτηση έξι εικόνων η κάθε μια (Gagarina et. al., 2012). Στην έρευνα συμμετείχαν 32 παιδιά (16 αγόρια και 16 κορίτσια), ηλικίας 6 μέχρι 7 χρονών. Τα παιδιά εξετάστηκαν σε 2 είδη αφήγησης, που είναι η Διήγηση – Αναδιήγηση, η απλή Διήγηση αλλά και την κατανόηση της ιστορίας μέσω σχετικών ερωτήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνα έδειξαν ότι τα κορίτσια τόσο στην δοκιμασία της Διήγησης – Αναδιήγησης όσο και στην απλή Διήγηση του εργαλείου ΜΑΙΝ είχαν καλύτερες επιδόσεις από τα αγόρια της ίδιας ηλικίας. Επίσης, τα κορίτσια του δείγματος είχαν υψηλότερη βαθμολογία και στην κατανόηση των ερωτήσεων οι οποίες γίνονταν μετά το τέλος των ιστοριών τους. Στην ανάλυση της μικροδομής περιλαμβανόταν επίσης και το ΜΜΕ όπου τα κορίτσια είχαν μεγαλύτερο μέσο όρο από τα αγόρια. | Description: | The present research aims at examining the narrative abilities of typically developed children who speak the Greek-Cypriot dialect. To carry out this research, they were used four tools, one of which was the main one. This specific tool which is called MAIN , evaluates the narrative production and the understanding skills for children aged 3 to 10 years old. The assessment of narrative abilities is done through four parallel stories which are depicted in a sequencing of six pictures each one (Gagarina et. al., 2012). In this research were involved 32 children (16 boys and 16 girls) aged 6 to 7 years old. The children were examined in 2 types of narrative, the Storytelling-Restorytelling and the simple storytelling, as well they were examined in understanding a story through relevant questions. The research results showed that girls in both telling-retelling test and simple telling test were performed better than boys of the same age. Also, in the sample the girls had a higher rating as well, in the understanding of the questions which were made after the end of their stories. The analysis of the microstructure also included the SME where girls had a higher average than boys. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/11895 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη Γεωργίου Μύρια.pdf | Περίληψη | 300.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 50
851
Last Week
2
2
Last month
5
5
checked on Jan 3, 2025
Download(s) 50
335
checked on Jan 3, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.