Please use this identifier to cite or link to this item: https://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/8343
Title: Η σημειωτική της εικόνας και το παραμύθι: η νεραΐδα νονά στην σταχτοπούτα και την ωραία κοιμωμένη
Authors: Κουή, Ανδριανή 
Keywords: Παιδική εικονογράφηση;Σημειωτική εικόνας;Απεικονίσεις;Παραμύθι;Νεράιδα
Advisor: Παπαδήμα, Ασπασία
Papadima, Aspasia
Issue Date: 2014
Publisher: Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Η παρούσα μελέτη, στα πλαίσια της θεματικής της λαογραφίας και της τέχνης της παιδικής εικονογράφησης, ερευνά τον τρόπο απεικόνισης της φιγούρας της νεράιδας νονάς στα παραμύθια Σταχτοπούτα και Ωραία Κοιμωμένη του C. Perrault. Με την μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου και της σημειωτικής πρακτικής, τα συνολικά 113 εικονογραφικά δείγματα, αναλύονται ως προς τα βασικά τους σημεία. Τα ποσοστά στα οποία καταλήγει η ποσοτική ανάλυση, ερμηνεύονται μέσω της σημειωτικής της εικόνας, εκπληρώνοντας τον στόχο της έρευνας. Να καταγραφούν δηλαδή, τα συνδηλωτικά μηνύματα που φέρουν οι συγκεκριμένες απεικονίσεις της νεράιδας- νονάς, σε δεύτερο επίπεδο ανάλυσης. Στα προς ανάλυση δεδομένα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το χρώμα, το ένδυμα και η στάση του σώματος. Της εικονογραφικής αποκωδικοποίησης προηγείται η ιστορική αναδρομή σε βασικές έννοιες της έρευνας, όπως το παραμύθι, η εικονογράφηση και η νεράιδα νονά.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/8343
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Κουή Ανδριανή.pdf4.12 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 5

169
Last Week
1
Last month
5
checked on Sep 21, 2019

Download(s)

878
checked on Sep 21, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.