Please use this identifier to cite or link to this item: https://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/14017
Title: Αξιολόγηση αφηγηματικών ικανοτήτων μέσω χορήγησης του εργαλείου MAIN σε τυπικώς αναπτυσσόμενα πολύγλωσσα παιδιά στην Κύπρο
Authors: Σιμονίδου, Μαρία 
Keywords: Αφηγηματικές ικανότητες;Πολυγλωσσία;Τυπική ανάπτυξη;Σχολική ηλικία;Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN)
Advisor: Καμπανάρος, Μαρία
Issue Date: May-2019
Publisher: Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Ο σκοπός της συγκεκριμένης, περιγραφικής έρευνας είναι να μελετήσει τις αφηγηματικές ικανότητες των τυπικώς αναπτυσσόμενων πολύγλωσσων παιδιών, που είναι ομιλητές Ελληνικής Γλώσσας ή Κυπριακής Διαλέκτου και Ρωσικής Γλώσσας. Για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα διαγνωστικά εργαλεία, το Ravens Coloured Progressive Matrices (RCPM), το Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT), οι Σύνθετες Λέξεις, και το Multilingual Assessment Instrument of Narratives (MAIN).. Η κύρια δοκιμασία της μελέτης ήταν το ΜΑΙΝ, το οποίο αξιολογεί τις αφηγηματικές δεξιότητες και το επίπεδο κατανόησης των παιδιών 3-10 ετών. Συνολικά έλαβαν μέρος 10 παιδιά (7 αγόρια και 3 κορίτσια), ηλικίας 6-11 χρονών. Οι τομείς που εξετάστηκαν τα παιδιά ήταν η Αναδιήγηση - Διήγηση, Διήγηση και οι ερωτήσεις κατανόησης. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του προγράμματος SPSS. Τα αποτελέσματα για τις δυο διαδικασίες εκμαίευσης, έδειξαν χαμηλή βαθμολογία στη μικροδομή και στη μακροδομή, εκτός από τις ερωτήσεις κατανόησης. Συμπερασματικά, παρατηρήθηκε ότι οι αφηγήσεις των πολύγλωσσων παιδιών της έρευνας είναι σύντομες, απουσιάζουν κάποιες σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με τις ιστορίες, όσο στην Αναδιήγηση - Διήγηση, τόσο στη Διήγηση. Στις ερωτήσεις κατανόησης, ωστόσο οι επιδόσεις ήταν ικανοποιητικές. Κατά τη διάρκεια των δοκιμασιών παρατηρήθηκαν φαινόμενα, όπως παύσεις, επαναλήψεις και εναλλαγή κώδικα (Code Switching).
URI: https://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/14017
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Μαρία Σάββα.pdfΠερίληψη357.21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

10
checked on Jun 14, 2019

Download(s)

1
checked on Jun 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.