Please use this identifier to cite or link to this item: https://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/12081
Title: Επανάληψη προτάσεων σε τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά ηλικίας 6;0 – 6;11 ετών φυσικοί ομιλητές της κυπριακής ελληνικής
Authors: Χρίστου, Κωνσταντίνα 
Keywords: Επανάληψη Προτάσεων;LITMUS – SRep;Κυπριακή Ελληνική
Advisor: Καμπανάρος, Μαρία
Issue Date: May-2018
Publisher: Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση των παιδιών με τυπική ανάπτυξη ηλικίας 6;0 – 6;11 ετών στο Εργαλείο Επανάληψης Προτάσεων LITMUS – Sentence Repetition Task – (SRep) στην Κυπριακή Ελληνική (ΚΕ). Στόχος είναι να εξαχθούν νόρμες δηλαδή, η τυπική επίδοση των παιδιών της συγκεκριμένης ηλικίας στο εργαλείο LITMUS – SRep και να εντοπιστούν συσχετισμοί με τα υπόλοιπα εργαλεία που χορηγήθηκαν στα παιδιά. Το δείγμα της έρευνας αφορούσε 28 παιδιά φυσικούς ομιλητές της ΚΕ εκ των οποίων τα 14 ήταν αγόρια και τα υπόλοιπα 14 κορίτσια. Ο μέσος όρος (ΜΟ) ηλικίας των παιδιών ήταν 6;62 και το μέσο μορφωτικό επίπεδο της μητέρας ήταν 4,5. Τα εργαλεία που δοθήκαν στα παιδιά ήταν το Διαγνωστικό Τεστ Γλωσσικής Νοημοσύνης (Diagnostic Verbal IQ TEST – (DVIQ)) και το Εργαλείο Επανάληψης Ψευδολέξεων - Non-Word Repetition Task (Cypriot Greek) (NWRT) τα οποία εξετάζουν τις ευρύτερες γλωσσικές ικανότητες των παιδιών. Επιπλέον, χορηγήθηκε το Raven's Progressive Matrices (RCPM) το οποίο αξιολογεί τις μη λεκτικές ικανότητες των παιδιών καθώς επίσης και το LITMUS – SRep το οποίο καταμετρά τις γλωσσολογικής ικανότητες του κάθε συμμετέχοντα. Το κύριο εργαλείο στο οποίο επικεντρώθηκε η έρευνα ήταν το LITMUS – SRep. Το εν λόγω εργαλείο περιελάβανε 48 προτάσεις οι οποίες εστίαζαν στην αξιολόγηση συντακτικών δομών και πιο συγκεκριμένα στις δομές άρνησης, στις αναφορικές προτάσεις υποκειμένου και αντικειμένου, στις δευτερεύουσες ειδικές προτάσεις που εισάγονται με το ‘ότι’, στις δευτερεύουσες αιτιολογικές προτάσεις που εισάγονται με το ‘γιατί’ όπως και στις υποκειμενικές δομές που εισάγονται με το ‘να’. Μέσα από τον ανάλυση των αποτελεσμάτων πηγάζει το γεγονός ότι δεν έχει εντοπιστεί καμία στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δυο ομάδων σε σχέση με τις επιδόσεις τους στα εργαλεία DVIQ και Επανάληψης Ψευδολέξεων. Ωστόσο, έχει εντοπιστεί στατιστική διαφορά μεταξύ των δυο ομάδων στο εργαλείο RCPM. Επίσης δεν εντοπίστηκε καμία στατιστική διαφορά μεταξύ των δυο ομάδων σχετικά με την ηλικία τους και το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας. Επιπρόσθετα, καμία από τις ανεξάρτητες μεταβλητές δεν φάνηκε να παίζουν σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις των παιδιών σε όλες τις φάσεις του εργαλείου LITMUS – SRep. Συμπερασματικά, το LITMUS – SRep αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο κατά την αξιολόγησή των γλωσσικών ικανοτήτων των παιδιών.
Description: The purpose of this research is to assess children with typical development at the age of 6;0 – 6;11 years old in the LITMUS - Sentence Repetition Task (SRep) - in the Cypriot Greek language. The aim is to draw norms on the typical performance of children of this age in the LITMUS – SRep tool and identify any possible correlations with the other tools provided to children. The sample of this research concerned 28 children who were native speakers of the Cypriot Greek Language, including 14 boys and 14 girls. The average age of the children was 6;62 and the mother’s average educational level was 4,5. The tools provided to children were the Diagnostic Verbal IQ TEST (DVIQ) and the Non-Word Repetition Task (Cypriot Greek) (NWRT) which examine the children’s broader language skills. In addition, it was also given the Raven’s Progressive Matrices (RCPM) to evaluate the children’s non-verbal skills as well as LITMUS – Srep which measures the language skills of each participant. The main tool in which the research was focused was LITMUS – SRep. The specific tool included 48 proposals focusing on the evaluation of syntactic structures, and in particular on refusal structures, subject and object references, on the minor specific proposals introduced by ‘that’ («ότι»), on the secondary explanatory statements introduced by ‘why’ («γιατί») as well as on the subjective structures introduced by ‘to’ («να»). Through the analysis of the results I have come to the conclusion that no statistical difference has been identified between the two groups in relation to their performances in the DVIQ tools and the Repetition of the Falsehood words (Pseudowords). However, there is a statistical difference between the two groups as far as the RCPM tool concerned. Also, no statistical differences were found between the two groups regarding the children’s age and their mother’s educational level. In addition, none of the independent variables seem to play an important role in childhood in all the phases of the LITMUS – SRep tool. In conclusion, LITMUS –SRep is an important tool during the evaluation of the children’s language skills.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/12081
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥ.pdf195.33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 20

96
Last Week
2
Last month
11
checked on Nov 22, 2019

Download(s) 20

24
checked on Nov 22, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.