Please use this identifier to cite or link to this item: https://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/11892
Title: Αξιολόγηση Αφηγηματικών Ικανοτήτων σε τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά ηλικίας 7 με 8 χρονών ομιλητές της Ελληνο-Κυπριακής Διαλέκτου
Authors: Ανθίμου, Ειρήνη 
Keywords: Μultilingual Assessment Instrument of Narratives (MAIN);Αφηγηματικές Ικανότητες
Advisor: Καμπανάρος, Μαρία
Issue Date: May-2018
Publisher: Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει σκοπό την παρουσίαση των αφηγηματικών ικανοτήτων παιδιών Δημοτικών Σχολείων , σε αγόρια και κορίτσια, τα οποία παιδιά αποτελούν ομιλητές της ΕλληνοΚυπριακής διαλέκτου. Το εργαλείο MAINεξετάζει τις αφηγηματικές εικόνες και αποτελείται από 6 παράλληλες ιστορίες σειροθέτησης, 2 «διηγησης-αναδιήγησης» και 2 διήγησης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 31 παιδιά όπου τα 15 ήταν αγόρια και τα 16 κορίτσι με εύρος ηλικίας 7;1-7;11 με μέσο όρο. Όλα τα παιδιά ήταν τυπικώς αναπτυσσόμενα χωρίς κάποια ασθένεια ή κάποιο πρόβλημα υγείας. Στην έρευνα αυτή χορηγήθηκαν 4 διαγνωστικά εργαλεία. ΠρώταχορηγήθηκετοεργαλείοRaven’sColouredProgressiveMatrices (RCPM), στησυνέχεια το DevelopmentalVerbalIQ (DVIQ). ΈπειτατοLITMUS-Multilingual Assessment Instrument for Narratives in CG (LITMUS-MAIN in CGκαιστοτέλοςτοLITMUS- Non-Word Repetition Task in Cypriot Greek. Τα αποτελέσματα γενικά έδειξαν ότι οι αφηγηματικές ικανότητες των παιδιών των παιδιών ήταν πολύ χαμηλές σε σχέση με άλλα παιδιά, αφού χαμηλά ποσοστά καταγράφηκαν τα μακροδομή και την μικροδομή, αλλά αντίστοιχα χαμηλά ποσοστά διαφάνηκαν και στα υπόλοιπα εργαλεία. Συμπερασματικά μέσω της παρούσας έρευνας διαφάνηκε ότι το ΜAINαποτελεί ένα καλό εργαλείο διάγνωσης δυσκολιών των παιδιών και εντοπισμού προβλημάτων των παιδιών.
Description: The current research aims to present the narrative abilities of primary school children, girls and boys, who speak the Greek Cypriot dialect. The MAIN toolexamines the narrative images and it consists of sixseirothetisis parallel stories, two narrative stories and two stories. Overall, thirty-one children participated in the survey, from which the fifteen were boys and the sixteen were girls between 7;1 – 7;11 on average. All children were normally developing, without having an illness or any health problems. Four diagnostic tools were used for this survey. The first tool which was used was the “Raven’s Coloured Progressive Matrices (RCPM). Subsequently, the “Developmental Verbal IQ” and the “LITMUS-Multilngual Assessment Instrument for Narratives in GC” were used. Lastly, the “LITMUS-Non Word Repetition Task” in Cypriot Greek was used. Results showed that the narrative abilities of the children were too low in relation to other children since low rates were recorded, but respectively low rates were recorded for the rest of the tools too. In conclusion, this research showed that the MAIN tool constitutes a goodtool for diagnosing children's difficulties and for identifying the problems of the children.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/11892
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Ανθίμου Ειρήνη.pdfΠερίληψη394.25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

56
Last Week
1
Last month
8
checked on Aug 19, 2019

Download(s) 50

18
checked on Aug 19, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.