Please use this identifier to cite or link to this item: https://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/10242
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Ελένη-
dc.contributor.authorΠολυκάρπου, Άντρια-
dc.date.accessioned2017-09-29T06:24:32Z-
dc.date.available2017-09-29T06:24:32Z-
dc.date.issued2017-05-
dc.identifier.urihttp://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/10242-
dc.descriptionPurpose: This study investigates the performance of children with Specific Language Impairment (SLI) and children with typical development in repeating non-words and real words. The questions were asked: a) if there is a statistically significant difference in the repetition of the words between the youngest children of the two groups; b) if there is a statistically significant difference in the repetition of the words among the older children of the two groups; c) if there is a statistically significant difference in repetition of words among older and younger children with SLI; d) if the number of correct syllables of real words and non-words produced by children with SLI is significantly different from that produced by children with typical development. Methodology: In this study were evaluated 38 children. The children were separated into 4 groups based on their diagnosis and chronological age. Children with SLI were separated into two groups (SLI 1, SLI 2), as well as children with typical development (TD 1, TD 2). In the assessment of the children, words were presented in the Greek language and in the Cypriot dialect. Each child was asked to repeat 20 real words and 20 non-words both in the Greek language and in the Cypriot dialect. Results: The results showed that children with SLI have worse performances in repeating non-words. Between groups SLI 1 and TD 1, a statistically significant difference was found in the repetition of the real words (p= 0.002). On the other hand, there was a statistically significant difference during the repetition of non-words (p= 0.003) and real words (p= 0.03) between groups SLI 2 and TD 2. In addition, a statistically significant difference was found between the groups SLI 1 and TD 1, in terms of the total number of correct syllables in the production of real words (p= 0.004), while a significant difference in the total number of correct syllables in the production of non-words (p= 0.004) was found between groups SLI 2 and TD 2.en_US
dc.description.abstractΣκοπός: Η παρούσα μελέτη διερευνά την επίδοση των παιδιών με Eιδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) και των παιδιών τυπικής ανάπτυξης κατά την επανάληψη των ψευδολέξεων και των πραγματικών λέξεων. Τέθηκαν τα ερωτήματα: α) εάν υπάρχει στατιστική σημαντική διαφορά κατά την επανάληψη των λέξεων μεταξύ των μικρότερων ηλικιακά παιδιών των δύο ομάδων, β) εάν υπάρχει στατιστική σημαντική διαφορά κατά την επανάληψη των λέξεων μεταξύ των μεγαλύτερων ηλικιακά παιδιών των δύο ομάδων, γ) εάν υπάρχει στατιστική σημαντική διαφορά κατά την επανάληψη των λέξεων μεταξύ των μεγαλύτερων και μικρότερων ηλικιακά παιδιών με ΕΓΔ, δ) εάν ο αριθμός ορθών συλλαβών των πραγματικών λέξεων και των ψευδολέξεων που παρήγαγαν τα παιδιά με ΕΓΔ είναι σημαντικά διαφορετικός, από αυτόν που παρήγαγαν τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Μεθοδολογία έρευνας: Στην παρούσα μελέτη αξιολογήθηκαν 38 παιδιά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες βάσει της διάγνωσής και της χρονολογικής τους ηλικίας. Τα παιδιά με ΕΓΔ χωρίστηκαν σε δύο ομάδες (ΕΓΔ1, ΕΓΔ 2), όπως επίσης και τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης (ΤΑ 1, ΤΑ 2). Κατά την αξιολόγηση των παιδιών παρουσιάστηκαν λέξεις στην Κοινή Νέα Ελληνική γλώσσα και στην Κυπριακή διάλεκτο. Κάθε παιδί κλήθηκε να επαναλάβει 20 πραγματικές λέξεις και 20 ψευδολέξεις τόσο στην Κοινή Νέα Ελληνική γλώσσα, όσο και στην Κυπριακή διάλεκτο. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με ΕΓΔ παρουσιάζουν χειρότερες επιδόσεις όσον αφορά την επανάληψη ψευδολέξεων. Μεταξύ των ομάδων ΕΓΔ 1 και ΤΑ 1, βρέθηκε στατιστική σημαντική διαφορά κατά την επανάληψη των πραγματικών λέξεων (p = 0,002). Μεταξύ των ομάδων ΕΓΔ 2 και ΤΑ 2 βρέθηκε στατιστική σημαντική διαφορά κατά την επανάληψη των ψευδολέξεων (p= 0,003) , αλλά και των πραγματικών λέξεων (p= 0,03). Επιπλέον, στατιστική σημαντική διαφορά βρέθηκε μεταξύ των ομάδων ΕΓΔ 1 και ΤΑ 1 όσον αφορά τον συνολικό αριθμό ορθών συλλαβών κατά την παραγωγή των πραγματικών λέξεων (p= 0.004), ενώ μεταξύ των ομάδων ΕΓΔ 2 και ΤΑ 2 βρέθηκε στατιστική σημαντική διαφορά όσον αφορά τον συνολικό αριθμό ορθών συλλαβών κατά την παραγωγή των ψευδολέξεων ( p= 0.004).en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_US
dc.subjectΕιδική Γλωσσική Διαταραχήen_US
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΨευδολέξειςen_US
dc.subjectΠραγματικές λέξειςen_US
dc.subjectΟρθές συλλαβέςen_US
dc.subject.otherSpecific language impairmenten_US
dc.subject.otherTypical developmenten_US
dc.subject.otherNon-wordsen_US
dc.subject.otherReal wordsen_US
dc.subject.otherCorrect syllablesen_US
dc.titleΕπανάληψη ψευδολέξεων απο παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή και παιδιά τυπικής ανάπτυξηςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1other-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη.pdf122.02 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s) 1

275
Last Week
5
Last month
2
checked on Oct 19, 2019

Download(s) 50

132
checked on Oct 19, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.