Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/8791
Title: Διαστασιολόγηση εύκαμπτων οδοστρωμάτων
Authors: Παπανδρέου, Στέφανος 
Keywords: Εύκαμπτο οδόστρωμα;AASHTO;Shell;Τμήμα Δημοσίων Έργων Κύπρου;Διαστασιολόγηση οδοστρώματος
Advisor: Οικονομίδης, Ιωάννης
Issue Date: 2016
Department: Department of Civil Engineering and Geomatics
Faculty: Faculty of Engineering and Technology
Abstract: Η εργασία αυτή εκπονήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών του κλάδου Πολιτικών Μηχανικών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Στόχος της είναι, η μελέτη των παραμέτρων που επηρεάζουν τη διαδικασία διαστασιολόγησης ενός εύκαμπτου οδοστρώματος χρησιμοποιώντας ορισμένες μεθοδολογίες. Συγκεκριμένα, στη μελέτη αυτή γίνεται περιγραφή των μεθόδων: του Ινστιτούτου Ασφάλτου, του AASHTO, της Βρετανικής μεθόδου, της Shell και του Τμήματος Δημοσίων Έργων Κύπρου. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται γενικές πληροφορίες που αφορούν τη δομή, τη λειτουργία και τις αστοχίες που προκαλούνται σε ένα εύκαμπτο οδόστρωμα. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία διαστασιολόγησης του οδοστρώματος και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται υπόψη στον σχεδιασμό του. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα σχεδιαστικά κριτήρια πάνω στα οποία στηρίζεται η κάθε μεθοδολογία για υπολογισμό της δομής του οδοστρώματος. Επίσης, περιγράφεται η γενική μεθοδολογία που ακολουθείται ανεξαρτήτως μεθόδου που θα χρησιμοποιηθεί για να σχεδιαστεί το προτεινόμενο οδόστρωμα. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η διαδικασία διαστασιολόγησης των πέντε μεθόδων που αναφέρθηκαν πιο πριν για τον τελικό σχεδιασμό της διατομής ενός οδοστρώματος. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μια πρακτική εφαρμογή των μεθόδων που αναλύθηκαν στο προηγούμενο κεφάλαιο χρησιμοποιώντας κάποια υποθετικά στοιχεία, για έργο που βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης. Επιπλέον, παρουσιάζεται μια συγκριτική κατάσταση των υπολογισμών στην οποία φαίνονται τα υπολογιζόμενα πάχη των στρώσεων που προκύπτουν με τη μεταβολή των παραγόντων που επηρεάζουν τον σχεδιασμό των στρώσεων. Ταυτόχρονα, γίνεται και μια σύγκριση των εναλλακτικών δομών οδοστρώματος που προκύπτουν από κάθε μέθοδο, χρησιμοποιώντας το κόστος κατασκευής τους ανά τετραγωνικό μέτρο. Στο τέλος του κεφαλαίου αναφέρονται κάποιες παρατηρήσεις που προέκυψαν από τη σύγκριση των μεθόδων. Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται τα συμπεράσματα από την παρούσα μελέτη.
Description: This study was conducted as part of the BSc Civil Engineering curriculum in the Cyprus University of Technology. The purpose of this study is to investigate the parameters influencing the design process of a flexible pavement using a variety of methodologies. Specifically, there are descriptions of the following methodologies: the Asphalt Institute, AASHTO, the British method, the Shell method and the Department of Public Works Cyprus method. The first chapter presents some general information regarding the structure, operation and failures resulting in a flexible pavement. The purpose of the second chapter is to describe the factors, which influence the design process of the pavement and to present an analysis of the way, which they are taken into account in the pavement design. The third chapter presents the design criteria, which each methodology is based on for the calculation of the pavement structure. Moreover, this chapter describes the general methodology used regardless of the method that will be used to design the proposed pavement. The fourth chapter describes the design process of the five methods mentioned above in terms of the final design of the section of a road. The fifth chapter aims to illustrate a practical application of the methods discussed in the previous chapter using hypothetical data for a project, which is currently at the design stage. In addition, this chapter presents a comparative statement of the calculations, which shows the calculated thickness of the layers obtained by varying the factors affecting the design of the layers. At the same time, in chapter 5, there is a comparison of alternative pavement structures resulting from each process, using the construction cost per square meter. At the end of this chapter a number of observations are presented which resulted from the comparison of methods. At the end of study presents the conclusions drawn from this study.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/8791
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Σ. Παπανδρέου.pdf8 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

281
Last Week
2
Last month
5
checked on May 21, 2024

Download(s) 50

2,067
checked on May 21, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.