Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29521
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΘεοδώρου, Μαρία-
dc.date.accessioned2023-06-28T07:35:28Z-
dc.date.available2023-06-28T07:35:28Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29521-
dc.descriptionIntroduction: Autism spectrum disorder can be divided into either autism spectrum disorder with a lack of social communication or autism spectrum disorder with repetitive behaviours. It is important to assess the early language skills of children diagnosed with ASD to identify their language weaknesses. Purpose: The purpose of this dissertation is the pilot application of the "Language Ability Test" (DOKIGLO) tool, in the section’s language perception and production. Materials and Method: The sample consisted of 3 children with a diagnosis of autism spectrum disorder between age two to five, from a private center in the province of Nicosia. Furthermore, the native language of children is Greek. To collect the data, the material used was a questionnaire with basic questions about the children's profile and the evaluation tool with the relevant answer recording lists. Data analysis was performed using a spreadsheet program (Excel) Result: The results of the pilot application of "DOKIGLO" tool showed heterogeneity in children's result in each subtest. In addition, the third participant presented the highest scores relative to the other two participants. Whereas all children performed well on the Following Verbal Instructions subtest relative to the other subtests. Conclusion: The pilot application of "DOKIGLO" tool, confirms the diversity and heterogeneity in the language parameters of language perception and expression in children with ASD at the age range of two to five.en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος μπορεί να διαχωριστεί είτε ως διαταραχή αυτιστικού φάσματος με έλλειψη κοινωνικής επικοινωνίας είτε ως διαταραχή αυτιστικού φάσματος με επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές. Υψίστης σημασίας, αποτελεί η αξιολόγηση των πρώιμων γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών με διάγνωση ΔΑΦ ώστε να εντοπισθούν οι γλωσσικές τους αδυναμίες. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό την πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου “Δοκίμιο Ικανότητας Γλώσσας» (ΔΟΚΙΓΛΩ) , της αντίληψης και της παραγωγής. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα αποτελείτο από τρία παιδιά με διάγνωση αυτιστικού φάσματος και ηλικίες από δύο μέχρι πέντε χρονών, από ιδιωτικό κέντρο της επαρχίας Λευκωσίας. Επιπλέον, η μητρική γλώσσα των παιδιών του δείγματος είναι η Ελληνική. Για την συλλογή των δεδομένων, το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα ερωτηματολόγιο με βασικές ερωτήσεις για το προφίλ των παιδιών και το εργαλείο αξιολόγηση με τις σχετικές λίστες καταγραφής απαντήσεων. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος υπολογιστικών φύλλων (Excel). Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ» έδειξαν ετερογένεια στις επιδόσεις των παιδιών σε κάθε υποδοκιμασία. Επιπλέον, ο τρίτος συμμετέχοντας παρουσίασε τις υψηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με τους άλλους δύο συμμετέχοντες. Ενώ, όλα τα παιδιά είχαν καλές επιδόσεις στην υποδοκιμασία Εκτέλεση Λεκτικών Οδηγιών σε σχέση με τις υπόλοιπες υποδοκιμασίες. Συμπεράσματα: Η πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου «ΔΟΚΙΓΛΩ», επιβεβαιώνει τη ποικιλομορφία και την ετερογένεια στις γλωσσικές παραμέτρους της αντίληψης και της έκφρασης σε παιδιά με ΔΑΦ και εύρος ηλικίας δύο μέχρι πέντε.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔΟΚΙΓΛΩen_US
dc.subjectΔΑΦen_US
dc.subjectγλωσσική αξιολόγησηen_US
dc.subjectαντίληψηen_US
dc.subjectπαραγωγήen_US
dc.subjectστάθμισηen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subject.otherDOKIGLOen_US
dc.subject.otherASDen_US
dc.subject.otherlanguage assessmenten_US
dc.subject.otherlanguage perceptionen_US
dc.subject.otherproductionen_US
dc.subject.othervalidationen_US
dc.subject.otherpreschool ageen_US
dc.titleΠιλοτική εφαρμογή εργαλείου "Δοκίμιο γλωσσικής αξιολόγησης (δόκιγλω)" σε παιδιά με ΔΑΦen_US
dc.title.alternativeΠιλοτική εφαρμογή εργαλείου "Δοκίμιο γλωσσικής αξιολόγησης (δόκιγλω)" σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2022-2023en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μαρία Θεοδώρου.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ163.32 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

70
Last Week
1
Last month
8
checked on May 12, 2024

Download(s) 50

64
checked on May 12, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons