Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26828
Τίτλος: Η επίδραση της εκπαίδευσης σε έφηβους με ΣΔ τύπου I σε σχέση με την αυτοφροντίδα
Συγγραφείς: Γεωργίου, Ραφαέλα 
Λέξεις-κλειδιά: Εκπαίδευση;Σακχαρώδης Διαβήτης;Διαβήτης τύπου Ι;Αυτοφροντίδα
Advisor: Φιλίππου, Κατερίνα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Department: Department of Nursing
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Εισαγωγή: Ο Σακχαρώδης Διαβήτης είναι ένα συχνό πρόβλημα σε έφηβους σήμερα το οποίο επηρεάζει την ζωή και την καθημερινότητα τους. Οι έφηβοι με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι καλούνται σε πολύ νεαρή ηλικία να προσαρμοστούν στις ανάγκες της νόσου και της αυτοδιαχείρισης της, χωρίς να έχουν τις κατάλληλες πληροφορίες και χωρίς να υπάρχει ένας συστηματικός τρόπος εκπαίδευσης τους. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει την επίδραση της εκπαίδευσης σε άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι σε σχέση με την αυτοφροντίδα. Υλικό και Μέθοδος: Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η αναζήτηση της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας σε επιστημονικές ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων (MEDLINE, CINAHL, EMBASE) με λέξεις κλειδιά (education, diabetes mellitus, diabetes type I, self-care) σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Αποτελέσματα: Η αναζήτηση κατέληξε σε 8 μελέτες, με έτος δημοσίευσης από το 2011 μέχρι το 2021, που πληρούσαν τα προκαθορισμένα κριτήρια εισόδου. Μέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε πως υπάρχει θετική επίδραση στη εκπαίδευση των εφήβων με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι σε σχέση με την αυτοφροντίδα. Τα προγράμματα εκπαίδευσης έδειξαν όφελος στην ικανότητα αυτοφροντίδας, στη βελτίωση της τιμής της γλυκόζης και στην Ποιότητα Ζωής των εφήβων. Συμπεράσματα: Η εκπαίδευση αποτελεί μία πολύ σημαντική παρέμβαση για την υγεία αλλά και την ικανότητα αυτοφροντίδας των εφήβων με ΣΔ τύπου Ι.
Description: Introduction: Diabetes mellitus is a cοmmοn prοblem in adοlescents tοday which affects their lives and in their daily lives. Adοlescents with type I diabetes are summοned at a very young age to adapt to the needs of the disease and its self-management, without having the appropriate infοrmation and without a systematic way of educating them. Aim: The aim of this study was to investigate the effect of educatiοn in peοple with Type I Diabetes in relatiοn to self-care. Material and Method: The methοd used was to search the relevant internatiοnal literature in scientific electrοnic databases (MEDLINE, CINAHL, EMBASE) with keywords (education, diabetes mellitus, diabetes type I, self-care) in all pοssible combinatiοns. Results: The search resulted in 8 studies, with a publication year from 2011 to 2021, which fulfilled the predefined entry criteria. Through the literature search it was found that there is a pοsitive effect on the educatiοn of adοlescents with type I diabetes in relation to self-care. The training prοgrams showed a benefit in the ability of self-care, in the imprοvement of the glucοse value and in the Quality of Life of the adοlescents. Conclusions: Education is a very important interventiοn for the health and self-care ability of adοlescents with type I DM.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26828
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Πτυχιακή Εργασία Ραφαέλα Γεωργίου Περίληψη.pdfAbstract146.15 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

83
Last Week
0
Last month
5
checked on 28 Μαϊ 2024

Download(s)

70
checked on 28 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons