Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26763
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDanos, Antonis-
dc.contributor.authorΓρηγορίου, Δημήτρης-
dc.date.accessioned2022-07-26T07:21:57Z-
dc.date.available2022-07-26T07:21:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/26763-
dc.descriptionThe purpose of the thesis is to explore the dialogue between memory and oblivion, as it has been cultivated over time mainly in the "western” world, and by extension in the newly established Greek state from the 19th century onwards. Based on the fact that memory does not concern sterile representations of the past, but new activations of thought in the present, the thesis examines the various versions of the interpretation of memory and its relationship between the city, space and history, as well as the practices of management of the former, through art, which aim at the experiential experience of the past. The thesis looks at works of total design, which adorned the First Cemetery of Athens, with equal participation of the visual arts, philosophy of aesthetics and sometimes architectural synthesis. Each of them is a self-contained entity and at the same time an important case of modern creation, which was in meaningful and dynamic dialogue with place and time – both in the past and in the present.en_US
dc.description.abstractΣκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση του διαλόγου μεταξύ μνήμης και λήθης, έτσι όπως καλλιεργήθηκε διαχρονικά κυρίως στον «δυτικό» κόσμο, και κατ’ επέκταση στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος από τον 19ο αιώνα και μετά. Με βάση το γεγονός ότι η μνήμη δεν αφορά στείρες αναπαραστάσεις του παρελθόντος, αλλά νέες ενεργοποιήσεις της σκέψης στο παρόν, θα μελετηθούν τόσο οι διάφορες εκδοχές ερμηνείας της μνήμης και η σχέση της με την πόλη, τον χώρο και την ιστορία, όσο και οι πρακτικές διαχείρισης της πρώτης, μέσω της τέχνης, που στοχεύουν στη βιωματική εμπειρία του παρελθόντος. Αντικείμενο της διατριβής αποτελούν έργα συνολικού σχεδιασμού, τα οποία κόσμησαν το Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών, με ισοβαρή συμμετοχή εικαστικών τεχνών, φιλοσοφίας της αισθητικής και άλλοτε της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Πρόκειται περί ενός αριθμού έργων αμιγώς εικαστικών, προϊόντων συνεργασίας μεταξύ καλλιτεχνών και αρχιτεκτόνων ή έργων αποκλειστικά αρχιτεκτόνων. Καθένα από αυτά αποτελεί μια αυτοτελή οντότητα και παράλληλα σημαντική περίπτωση μοντέρνας δημιουργίας, η οποία ήταν σε ουσιαστικό και δυναμικό διάλογο με τον τόπο και τον χρόνο – τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔημόσια Τέχνηen_US
dc.subjectΜνήμηen_US
dc.subjectΑ΄ Νεκροταφείο Αθηνώνen_US
dc.subject.otherPublic Arten_US
dc.subject.otherMemoryen_US
dc.subject.otherFirst Cemetary of Athensen_US
dc.titleΜνήμη και λήθη στον δημόσιο χώρο και στην τέχνη: η περίπτωση του Α΄ Νεκροταφείου Αθηνώνen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Fine Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2021-2022en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Fine Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0002-4950-0925-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Δημητρης MA THESIS_front pages.pdfAbstract99 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

117
Last Week
0
Last month
8
checked on May 26, 2024

Download(s)

64
checked on May 26, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons