Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23430
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΝικολαίδου, Ιόλη-
dc.contributor.authorΣταύρου, Εύη-
dc.date.accessioned2021-10-26T10:22:48Z-
dc.date.available2021-10-26T10:22:48Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23430-
dc.descriptionStress is one of the most common psychological disorders in children and adolescents attending school. Interventional preventive programs based on cognitive-behavioral therapy can provide children with stress management skills. However, there are various accessibility issues. Technology can remove some of these obstacles. For the purposes of this paper, an interactive learning environment was created that incorporates the preventive program "FILARAKIA". The aim of the study was to examine whether this environment is effective in reducing the stress level of children aged 9-10 years. Two 4th grade classes (40 children), aged 9-10 years old, participated in the research. One class acted as a control group, while the other as an experimental group, in which the intervention took place through the interactive learning environment. The intervention lasted from November 2018 to March 2019. Data sources were a) the psychometric tool Spence Children's Anxiety Scale (SCAS-GR) to measure children's stress levels, b) three open-ended questions to assess the ability of recognizing feelings and symptoms of anxiety and to recall ways of managing stress, c) the System Usability Scale (SUS) to measure the usability of the learning environment, and d) interviews to reinforce the data collected with the other tools. Results showed that in both groups there was a small decrease in stress levels, but it was not statistically significant, except in the case of obsessive-compulsive disorder in the experimental group in which there was a statistically significant decrease. Results also showed that, although children's anxiety levels were not significantly reduced, the experimental group gained knowledge of emotion recognition and stress symptom management. Finally, the students of the experimental group described the learning environment as easy to use and the program as fun and enjoyable.en_US
dc.description.abstractΤο άγχος είναι μια από τις συνηθέστερες ψυχολογικές διαταραχές στα παιδιά και τους εφήβους που φοιτούν στο σχολείο. Τα παρεμβατικά προληπτικά προγράμματα που έχουν ως βάση τη γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία έχουν την δυνατότητα να εφοδιάσουν τα παιδιά με δεξιότητες για αντιμετώπιση του άγχους. Υπάρχουν όμως διάφορα προβλήματα προσβασιμότητας. Η τεχνολογία μπορεί να άρει κάποια από αυτά τα εμπόδια. Για τους σκοπούς της παρούσας εργασίας δημιουργήθηκε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης το οποίο ενσωματώνει το παρεμβατικό προληπτικό πρόγραμμα «ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ». Στόχος της εργασίας ήταν να εξεταστεί κατά πόσο το περιβάλλον αυτό είναι αποτελεσματικό στη μείωση επιπέδου άγχους παιδιών ηλικίας 9-10 ετών. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο τάξεις Δ΄ Δημοτικού (40 παιδιά), ηλικίας 9-10 ετών. Η μία τάξη λειτούργησε ως ομάδα ελέγχου, ενώ η άλλη ως πειραματική ομάδα στην οποία έγινε η παρέμβαση μέσω του αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος μάθησης. Η παρέμβαση διάρκεσε από τον Νοεμβρίου 2018 μέχρι τον Μαρτίου 2019. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την συλλογή δεδομένων ήταν α) το ψυχομετρικό εργαλείο Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS-GR) για τη μέτρηση του επιπέδου άγχους των παιδιών, β) δοκίμιο με τρεις ανοιχτές ερωτήσεις για την αξιολόγηση της αναγνώρισης συναισθημάτων και συμπτωμάτων άγχους και της ανάκλησης τρόπων διαχείρισης άγχους, γ) το System Usability Scale (SUS) για τη μέτρηση της ευχρηστίας του περιβάλλοντος μάθησης, και δ) συνεντεύξεις ως ενίσχυση των ευρημάτων που συλλέχθηκαν με τα υπόλοιπα εργαλεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι και στις δύο ομάδες σημειώθηκε μια μικρή μείωση στις τιμές του επίπεδου άγχους, αλλά δεν ήταν στατιστικά σημαντική, εκτός από την περίπτωση της ψυχαναγκαστικής διαταραχής στην πειραματική ομάδα στην οποία σημειώθηκε στατιστικά σημαντική μείωση. Τα αποτελέσματα επίσης έδειξαν ότι, παρόλο που δεν μειώθηκε ιδιαίτερα το επίπεδο άγχους των παιδιών, η πειραματική ομάδα απέκτησε γνώσεις αναγνώρισης συναισθημάτων και διαχείρισης συμπτωμάτων άγχους. Τέλος, οι μαθητές της πειραματικής ομάδας χαρακτήρισαν την ιστοσελίδα εύχρηστη και το πρόγραμμα διασκεδαστικό και ευχάριστο.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταen_US
dc.subjectΠροληπτικό πρόγραμμαen_US
dc.subjectΓνωστική συμπεριφορική θεραπείαen_US
dc.subjectΑλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησηςen_US
dc.subject.otherMental resilienceen_US
dc.titleΑξιολόγηση αποτελεσματικότητας διαδικτυακού παρεμβατικού προγράμματος για ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιώνen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0002-8267-0328-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΕΥΗ ΣΤΑΥΡΟΥ.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 20

452
Last Week
1
Last month
25
checked on Jun 14, 2024

Download(s) 20

1,374
checked on Jun 14, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons