Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23418
Title: Ψηφιακή αφήγηση στην εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Βελτίωση προφορικού λόγου
Authors: Καλλινίκου, Αίμιλη 
Keywords: Ψηφιακή αφήγηση;Αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης;Προφορικές δεξιότητες;Κίνητρα;Ενήλικες
Advisor: Νικολαίδου, Ιόλη
Issue Date: May-2019
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Η ψηφιακή αφήγηση, συνδυάζει ένα μείγμα ψηφιακών μέσων, συμπεριλαμβανομένου του κειμένου, των εικόνων, του ήχου, και της μουσικής. Η ερευνητική κοινότητα, μέχρι τώρα, μελέτησε την ψηφιακή αφήγηση ως μέσο για την ενίσχυση των κινήτρων και της αυτονομίας των μανθανόντων, ως μέσο για εκμάθηση ξένων γλωσσών σε ακουστικές και προφορικές δεξιότητες και ως μέσο για περισσότερη εμπλοκή και αλληλεπίδραση μέσα στην τάξη. Από την βιβλιογραφία φαίνεται ότι οι έρευνες που έχουν γίνει ασχολούνται με παιδιά και νέους στα πλαίσια τυπικής εκπαίδευσης. Λίγες έρευνες έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους σε ομάδες πληθυσμού όπως οι ενήλικες. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την αξιολόγηση της συμβολής ενός αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος μάθησης που παρέχει στήριξη για δημιουργία ψηφιακής αφήγησης στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικού λόγου σε ενήλικες, στα πλαίσια της εκμάθησης των ελληνικών ως δεύτερης γλώσσας.. Συγκεκριμένα η εργασία απαντά στα ερωτήματα: α) Σε ποιο βαθμό ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον που παρέχει στήριξη για δημιουργία ψηφιακής αφήγησης συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικού λόγου σε ενήλικες μανθάνοντες; β) Η χρήση ψηφιακής αφήγησης μέσω ενός αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος συμβάλει στην ενίσχυση των κινήτρων των ενήλικων μανθανόντων όσον αφορά στον προφορικό τους λόγο; Αν ναι, σε ποιο βαθμό; Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 40 αλλόγλωσσοι ενήλικες μανθάνοντες που παρακολουθούσαν μαθήματα εκμάθησης της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Χρησιμοποιώντας ερευνητικό σχεδιασμό με πειραματική ομάδα και ομάδα ελέγχου με προμέτρηση και μεταμέτρηση, αποκαλύφθηκε στατιστικά σημαντική μείωση των λαθών του ηχογραφημένου προφορικού λόγου των μανθανόντων τόσο της πειραματικής ομάδας όσο και της ομάδας ελέγχου όταν συγκρίθηκε η προπειραματική και μεταπειραματική τους επίδοση. Ωστόσο, ένας έλεγχος t μη συσχετισμένων δειγμάτων για τη σύγκριση της μεταπειραματικής επίδοσης των δύο ομάδων όσον αφορά στον προφορικό λόγο έδειξε στατιστικά σημαντική διαφορά υπέρ της πειραματικής ομάδας (t(38)=4.05,p<0.05) και βελτίωση στους άξονες (γραμματική, σύνταξη, λεξιλόγιο, προφορά) που μετρήθηκαν.Η χορήγηση ερωτηματολογίου κινήτρων κατέδειξε τη θετική στάση των μανθανόντων της πειραματικής ομάδας σε αντίθεση με την μείωση των κινήτρων των μανθανόντων της ομάδας ελέγχου.
Description: Digital storyline combines a mix of digital media, including text, images, audio, music and video. The research community has studied digital storytelling as a means of enhancing the motivation and autonomy of learners, as a means of learning foreign languages and increasing acoustic and oral skills and as a means of engagement and interaction within the classroom context. Previous research focused on children and youth in formal education. The present research study aims to study the relation between digital storytelling and speaking skills in adults in the context of foreign language learning. The research questions are the following: a) To what extent does the use of digital storytelling through an interactive environment contribute to the development of adult learners’ oral skills? b) Does the use of digital storytelling contribute to enhancing the motivation of adults to work on their speaking skills? If so, to what extent? Participants were 40 adults who were learning Greek as a second language. The study used a pre-test post-test control-group design. Findings included a statistically significant reduction of the errors observed in the recorded oral speech of participants of both groups when their pre and post performance was compared. However, an independent samples t-test for comparison of the oral performance of the two groups showed a statistically significant difference in favor of the experimental group (t (38) = 4.05, p <0.05) and improvement in grammar, syntax, vocabulary, and pronunciation. With respect to motivation, the experimental group had a statistically significant increase of motivation pre-post in contrast to the control group’s reduction of motivation pre-post.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23418
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΑΙΜΙΛΥ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

204
Last Week
1
Last month
3
checked on May 10, 2024

Download(s) 5

684
checked on May 10, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons