Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23384
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΧρυσάνθου, Αγγελική-
dc.date.accessioned2021-10-22T11:39:31Z-
dc.date.available2021-10-22T11:39:31Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23384-
dc.descriptionThe present study focuses on the ability of people with acquired neurological diseases. It examines the abilities and the difficulties related to the formation of morphophonological typology related to the grammatical forms of the plural as it occurs in the three genders f the noun in the Modern Greek language (Κλαίρης & Μπαμπινιώτης, 2011, Αθήνα: Κέντρο Λεξικολογίας). Its purpose is to examine the ability of people with aphasia and dementia to create the plural suffixation in experimental environments using words and pseudowords. It deals with the existence of a language disorder / difficulty in acquired neurological disorders such as aphasia and dementia under experimentally controlled conditions. This study included participants with language disorders in the form of aphasia without apraxia, and early stages of dementia. Participant performance was compared to comparable data from neurotypical control subjects of similar age and education. The ability to construct the plural of nouns was tested through experimental processing and production of grammatical morphological grammatical endings in real words and pseudo-words experimental paradigms with the ultimate goal of profiling morphophonological skills as these surface in the aforementioned pathologies. The study employed a single subject research design across two participants over three experimental conditions including an informal articulation evaluation followed by the MoCA diagnostic tool and then, the basic stage of the research, the test of plural suffixation of nouns into plurals that included real words and pseudowords. After completing the whole process, significant results were drawn. The difficulties of the individuals with the two diseases under study became apparent, as well as the influence of the pseudo-words on the performance of the participantsen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη εστιάζεται στην ικανότητα των ατόμων με επίκτητες νευρολογικής φύσεως παθήσεις και εξετάζει τις δυνατότητες και συνάμα τις δυσκολίες που αφορούν στην χρήση γραμματικών μορφημάτων του πληθυντικού αριθμού όπως αυτός επιφέρεται στα τρία γένη του ουσιαστικού της Κοινής Νέας Ελληνικής γλώσσας. (Κ.Ν.Ε.˙ Κλαίρης & Μπαμπινιώτης, 2011, Αθήνα: Κέντρο Λεξικολογίας). Ο σκοπός της μελέτης είναι να εξετάσει την ικανότητα των ατόμων με αφασία και άνοια στην δημιουργία του πληθυντικού αριθμού σε πειραματικά περιβάλλοντα χρήσης λέξεων και ψευδολέξεων. Πραγματεύεται την πιθανή ύπαρξη γλωσσικής διαταραχής/ δυσκολίας σε επίκτητες νευρολογικές διαταραχές όπως την αφασία και την άνοια κάτω από πειραματικά ελεγχόμενες συνθήκες. Η εν λόγω έρευνα διεκπεραιώθηκε με διπλή μελέτη περίπτωσης περιλαμβάνοντας συμμετέχοντες με διάγνωση διαταραχών επικοινωνίας χαρακτηριζόμενες από γλωσσική ανεπάρκεια, αφασία χωρίς απραξία και αρχικά στάδια άνοιας. Η επίδοση των συμμετεχόντων συγκρίθηκε με αυτή που παρουσίασαν άτομα με τυπική γλωσσική ικανότητα και απουσία παθολογίας παρόμοιου ηλικιακού και μορφωτικού επιπέδου. Έγινε έλεγχος της ικανότητα δόμησης του πληθυντικού αριθμού ουσιαστικών μέσω πειραματικής επεξεργασίας και παραγωγής γραμματικών μορφοφωνολογικών γραμματικών καταλήξεων σε δοκιμασίες παραγωγής πραγματικών λέξεων και ψευδολέξεων με απώτερο στόχο τη χαρτογράφηση των χαρακτηριστικών της εν λόγω ικανότητας. Ο τρόπος διεξαγωγής της έρευνας διεκπεραιώθηκε με την πραγματοποίηση τριών δοκιμασιών. Αρχικά, έγινε μια ανεπίσημη αξιολόγηση άρθρωσης, ακολούθως χορηγήθηκε το διαγνωστικό εργαλείο MoCA και μετέπειτα, συμπληρώθηκε το βασικό στάδιο της έρευνας που αφορούσε στην δοκιμασία μετατροπής ουσιαστικών σε πληθυντικό αριθμό μέσω πραγματικές λέξεις και ψευδολέξεις. Μετά την διεκπεραίωση της όλης της διαδικασίας, εξάχθηκαν σημαντικά συμπεράσματα. Διαφάνηκαν οι δυσκολίες των ατόμων με τις δύο υπό μελέτη παθήσεις αλλά και οι επιρροή των ψευδολέξεων στην επίδοση των συμμετεχόντων.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΛέξειςen_US
dc.subjectΨευδολέξειςen_US
dc.subjectΠληθυντικός Αριθμόςen_US
dc.subjectΕγκεφαλικό Επεισόδιοen_US
dc.subjectΆνοιαen_US
dc.subject.otherWordsen_US
dc.subject.otherPseudowordsen_US
dc.subject.otherRepetitionen_US
dc.subject.otherPluralen_US
dc.subject.otherStrokeen_US
dc.subject.otherAphasiaen_US
dc.subject.otherDementiaen_US
dc.titleΤο Επίπεδο Διατήρησης Μορφοφωνολογικού Κανόνα της Ονομαστικής Πληθυντικού σε Ουσιαστική σε Άτομα με Επίκτητες Νευρολογικής Φύσεως Παθήσεις.en_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Αγγελική Χρυσάνθου.pdf214.88 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

99
Last Week
0
Last month
3
checked on May 9, 2024

Download(s) 50

68
checked on May 9, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons