Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19087
Title: Σύγκριση μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών σχολικής ηλικίας ως προς τη σημασιολογική-λεξιλογική ανάπτυξη μέσω χορήγησης γλωσσικών διαγνωστικών εργαλείων
Authors: Αθανασίου, Άντρια 
Keywords: Σημασιολογική-λεξιλογική ανάπτυξη;Εκφραστικό λεξιλόγιο;Σύγκριση;Μονόγλωσσοι;Δίγλωσσοι
Advisor: Πάμπουλου, Ηλιάδα
Issue Date: May-2020
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Πολλές από τις έρευνες, προσδιορίζουν την λεξιλογική ανάπτυξη των δίγλωσσων παιδιών με τη παρουσία ή μη μεταφραστικών αντιστοιχιών των λέξεων ενώ λίγες από αυτές εξετάζουν το λεξιλόγιο εν αντίθεση με το μονόγλωσσο πληθυσμό και ειδικότερα στη Κύπρο. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν να διερευνήσει εάν υπάρχει σύγκριση μεταξύ των μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών σχολικής ηλικίας ως προς τη σημασιολογική-λεξιλογική ανάπτυξη μέσα από τη χορήγηση γλωσσικών διαγνωστικών εργαλείων. Στην μελέτη αυτή συμπεριλήφθηκαν συνολικά πενήντα έξι παιδιά, τα οποία ήταν μονόγλωσσοι και δίγλωσσοι ομιλητές. Το δείγμα των μονόγλωσσων ομιλητών αποτελούσε σαράντα έξι παιδιά και των δίγλωσσων ομιλητών δέκα παιδιά. Η ηλικία των συμμετεχόντων κυμαινόταν από 6;5 μέχρι 11 ετών, τα οποία στην συνέχεια διαχωρίστηκαν σε δύο ηλικιακές υποομάδες για σκοπούς ανάλυσης και σύγκρισης των δυο υποομάδων μεταξύ τους. Τα διαγνωστικά εργαλεία που χορηγήθηκαν σε όλα τα παιδιά και εξετάζουν το εκφραστικό λεξιλόγιο είναι η Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου, Εικόνες Δράσεις: Γραμματική και Πληροφοριακή Επάρκεια, μέρος του Διαγνωστικού Τεστ Γλωσσικής Νοημοσύνης (DVIQ:Diagnostic Verbal IQ Test) και ένα μέρος του Αθηνά τεστ. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των δεδομένων με τους μέσους όρους και των τυπικών αποκλίσεων, εφαρμόζοντας την στατιστική δοκιμασία t – test (p < ,05). Τα αποτελέσματα ήταν ότι τα μονόγλωσσα παιδιά της μικρότερης σε ηλικία υποομάδας, σκόραραν περισσότερο από τα δίγλωσσα παιδιά της αντίστοιχης υποομάδας, αποτελώντας στατιστικά σημαντική διαφορά p > 0.05 σε όλα τα διαγνωστικά εργαλεία. Αντιθέτως τα μονόγλωσσα και δίγλωσσα παιδιά της μεγαλύτερης σε ηλικία υποομάδας, η διαφορά αυτή δεν αποτέλεσε σημαντική στατιστική διαφορά, αφού p > 0,05. Επομένως, παρατηρούνται επιδράσεις στην σημασιολογική-λεξιλογική ανάπτυξη που σχετίζονται με την ηλικία. Ως πρώτη προσπάθεια, τα αποτελέσματα δίνουν σημαντικές πληροφορίες καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Description: Many existing research studies determine that the lexical development levels of bilingual children in the presence of translation equivalents or not, as far as words are concerned. Few of the said academic investigations examine the vocabulary aspect relating to the monolingual population in contrast, more particularly in Cyprus. The purpose of this research work was to explore whether the semantic-lexical development levels between monolingual and bilingual school children can be comparable to each other. Fifty-six children in total were included in this study who were monolingual and bilingual speakers. The sample of the monolingual speakers consisted of forty-six children and that of the bilingual speakers was made up of ten children. The ages of the participants varied between 6:5 and 11 years old and the children were further divided into two age sub-groups for purposes of analyzing and comparing the two sub-groups with each other. The diagnostic tools all the children were provided with examine the expression vocabulary capacity and include the Expressive Vocabulary Test, Action Images, Grammar and Information Sufficiency, one part of the Diagnostic Verbal IQ (DVIQ) and one part of the Athena Test. Further on, a statistical analysis of the data was carried out taking into account the mean average values and the standard deviation assessments, by applying the statistical test t-test (p<0.5). The results showed that the monolingual children in the younger age sub-group achieved higher scores than those of the bilingual children in the respective age sub-group, thus creating a significant statistical difference of p> 0.05 in all of the diagnostic tools. In contrast, the monolingual and bilingual children in the older age sub-group did not make a significant statistical difference, since it was p>0.05. Therefore, some factors affecting the semantic-lexical development related to age may be observed. As an initial effort, the results provided with important information as well as prompting one to proceed with further research.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19087
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΤΡΙΑ.pdfΠλήρες κείμενο1.18 MBAdobe PDFView/Open
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΤΡΙΑ.pdf326.51 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

387
Last Week
4
Last month
19
checked on May 26, 2024

Download(s)

386
checked on May 26, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons