Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18467
Title: Οι αλλαγές που προκάλεσε ο μινιμαλισμός στο χώρο της τέχνης, στη ζωγραφική και την γλυπτική
Authors: Ναθαναήλ, Δέσποινα 
Keywords: Μινιμαλισμός;Τέχνη;Ζωγραφική;Γλυπτική;Τρισδιάστατες κατασκευές
Advisor: Πρώιμος, Κωνσταντίνος
Issue Date: 2020
Department: Department of Fine Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Abstract: Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζονται οι αλλαγές που προκάλεσε ο μινιμαλισμός στον χώρο της τέχνης και πιο συγκεκριμένα στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Η εργασία αυτή αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση στο τι πρέσβευε ο μινιμαλισμός στην τέχνη, τα γενικά χαρακτηριστικά του και τα καινούργια στοιχεία που ένταξε στο χώρο της ζωγραφικής και της γλυπτικής. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται καλλιτέχνες που στήριξαν αυτή την καινούργια ιδέα του μινιμαλισμού, με εξέταση του έργου τους. Αναφέρονται, τόσο καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν περισσότερο με τις τρισδιάστατες κατασκευές, όπως ο Carl Andre, ο Dan Flavin, ο Donald Judd, ο Tony Smith και ο Robert Morris, όσο και καλλιτέχνες που εστίασαν κυρίως στη ζωγραφική, όπως ο Frank Stella και η Agnes Martin. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση των καταγωγών του μινιμαλισμού αφού οι μινιμαλιστές καλλιτέχνες δεν ξεκίνησαν να παράγουν έργα χωρίς κάποια μελέτη, αλλά υπήρξαν μια ομάδα καλλιτεχνών που είχε μελετήσει σε βάθος προηγούμενες γενιές καλλιτεχνών και τα αντίστοιχα κινήματά τους. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται κριτικές που απέσπασε το έργο των μινιμαλιστών, τόσο κατά την είσοδό τους στο χώρο των τεχνών όσο και στη μετέπειτα πορεία τους. Παρουσιάζοντας τα έργα τους σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, οι καλλιτέχνες αυτοί έδωσαν αφορμή για συζητήσεις και θεωρίες που περιστρέφονται γύρω από το μινιμαλισμό.
Description: The present dissertation presents the changes implemented by minimalism in the field of art and, more specifically, in painting and sculpture. The paper consists of four chapters. In the first chapter, a review is made on what minimalism represents in art, its general characteristics and the new elements that it brought to the field of painting and sculpture. The second chapter presents artists, who have supported this new idea of minimalism, by examining their work. The study focuses both on artists who have been more involved in threedimensional constructions, such as Carl Andre, Dan Flavin, Donald Judd, Tony Smith and Robert Morris, as well as artists who have focused mainly on painting, such as Frank Stella and Agnes Martin. The third chapter makes a presentation of the origins of minimalism, since minimalist artists did not start producing art without some study; they were a group of artists who studied in depth previous generations of artists and their respective movements. The fourth and final chapter presents critiques of the art production of minimalists, both when they first appeared in the art scene as well as in their later course of development. By presenting their creations in solo and group exhibitions, these artists gave rise to discussions and theories around minimalism.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18467
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract Despoins Nathanail.pdfAbstract217.83 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons