Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14155
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετινού, Κάκια-
dc.contributor.authorΜιχαήλ, Μαρία-
dc.date.accessioned2019-06-27T10:14:44Z-
dc.date.available2019-06-27T10:14:44Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/14155-
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη μελέτη επικεντρώνεται στην αναζήτηση των γλωσσικών χαρακτηριστικών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Κύπρο. Λαμβάνοντας υπόψη την γλωσσική ετερογένεια και ποικιλομορφία που εμφανίζεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, η έρευνα στοχεύει στο να αξιολογήσει τις γλωσσικές ικανότητες στην έκφραση μέσω της Δοκιμασίας Γλωσσικής Ικανότητας (ΔΟΚΙΓΛΩ) και να εντοπίσει τις γλωσσικές δεξιότητες και δυσκολίες που εμφανίζουν τα παιδιά στις διάφορες γλωσσικές παραμέτρους ανάλογα με το ηλικιακό επίπεδο. Το σύνολο των συμμετεχόντων αποτέλεσαν 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, τα οποία χωρίστηκαν σε τρεις ηλικιακές ομάδες 2;0-2;11, 3;0-3;11 και 4;0-4;11. Μέσω της χορήγησης της δοκιμασίας συλλέχθηκαν οι αποκρίσεις των παιδιών για τις τέσσερεις γλωσσικές παραμέτρους της παραγωγής: Εκφραστικό Λεξιλόγιο, Παραγωγή Μορφοσύνταξης, Ανάκληση Προτάσεων και Φωνολογική Καταληπτότητα. Δημιουργήθηκαν scatter plots για κάθε παράμετρο ανά ηλικιακή ομάδα για την περιγραφή των επιδόσεων. Επίσης, τα δεδομένα αναλύθηκαν μέσω της στατιστικής δοκιμασίας Mixed Factorial ANOVA για τον εντοπισμό αλληλεπίδρασης μεταξύ ηλικιακής ομάδας και παραμέτρου παραγωγής καθώς και για τις επιδράσεις μεταξύ ηλικιακής ομάδας ή παραμέτρου παραγωγής με την επίδοση των παιδιών. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν πως όσο μεγαλύτερο σε ηλικία είναι το παιδί τόσο το πιθανότερο είναι να σκοράρει ψηλότερα στις τέσσερεις γλωσσικές παραμέτρους όπως είναι αναμενόμενο βάση της θεωρίας του Δυναμικού Συστήματος. Η τρίτη ηλικιακή ομάδα είχε την υψηλότερη επίδοση σε όλες τις παραμέτρους. Η κυριότερη δυσκολία του συνόλου των παιδιών φάνηκε στην παράμετρο της παραγωγής μορφοσύνταξης. Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά για το κλινικό χώρο αφού μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό παιδιών με γλωσσικές δυσκολίες και να δώσουν μια εικόνα για τις γλωσσικές ικανότητες τους. ώστε να προβούν έγκαιρα σε θεραπεία από την προσχολική ηλικία.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectΠαιδιά τυπικής ανάπτυξηςen_US
dc.subjectΓλωσσική ποικιλομορφίαen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.subjectΠαραγωγήen_US
dc.subjectΈκφρασηen_US
dc.titleΓλωσσικά και φωνητικά χαρακτηριστικά παιδιών τυπικής ανάπτυξης στην Κύπρο : πιλοτική έρευνα του δοκίμιου ικανότητας γλώσσας (δόκιγκλω) στο τομέα της παραγωγής/έκφρασηςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2018-2019en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0001-6580-5190-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdfΠερίληψη62.84 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 50

307
Last Week
1
Last month
10
checked on May 11, 2024

Download(s) 50

136
checked on May 11, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.