Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/6939
Title: Ικανοποίηση ασθενών από τις υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία της Κύπρου
Other Titles: Patient satisfaction from the services provided by the outpatient clinics in the public hospitals of Cyprus
Authors: Μίτλεττον, Νίκος 
Γαβριήλ, Έλενα
Keywords: Εξωτερικά ιατρεία
Ικανοποίηση ασθενών
Κύπρος
Νοσοκομεία
Issue Date: 2012
Publisher: Ιατρική εταιρεία Αθηνών
Source: Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, 2012, Τόμος 29, Τεύχος 6, Σελίδες 720-730
Abstract: Σκοπός Η καταγραφή του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων τεσσάρων δημόσιων νοσοκομείων της Κύπρου. Υλικό μεθοδος Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με 58 ερωτήσεις, το οποίο συμπληρώθηκε με τη μέθοδο της συνέντευξης και τη χρήση κάλπης για συλλογή. Το δείγμα αποτέλεσαν 761 ασθενείς των εξωτερικών ιατρείων που επιλέχθηκαν με συστηματική, τυχαία δειγματοληψία στις εξόδους της αίθουσας αναμονής του κάθε νοσοκομείου. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με μεθόδους περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων άφησαν ικανοποιημένο το 61,8% των χρηστών. Μεγαλύτερη ικανοποίηση παρατηρήθηκε όσο αυξανόταν η ηλικία (p<0,01) και όσο πιο καλή δηλωνόταν η κατάσταση υγείας (p<0,001). Σημαντικές παράμετροι ικανοποίησης για την πλειοψηφία των ασθενών ήταν η ευγένεια και ο επαγγελματισμός του προσωπικού των εξωτερικών ιατρείων, αλλά και η καθαριότητα του χώρου. Το ερώτημα με την υψηλότερη θετική αξιολόγηση αναφερόταν στο σεβασμό του ιατρού προς τους ασθενείς, με μέσο βαθμό στο παγκύπριο σταθμισμένο δείγμα το 4,27 (στην κλίμακα 1−5, με 5 τον υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης). Ωστόσο, οι προβληματικές συνιστώσες της επίσκεψης εντοπίστηκαν στα ευ- ρήματα που αφορούσαν στην ανταπόκριση και την πρόσβαση στις υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων. Το χαμηλότερο μέσο βαθμό με τιμή 2,59 κατέλαβαν η δυσκολία εύρεσης θέσης στάθμευσης και ο μεγάλος χρόνος αναμονής μεταξύ της επιθυμίας για επίσκεψη και της πραγματοποίησης της επίσκεψης. Εκτός από την υψηλή δυσαρέσκεια για το μεγάλο χρόνο αναμονής, διαπιστώθηκε ότι ο χρόνος αναμονής σχετιζόταν και με τη συνολική ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες (p<0,001). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η συνολική αξιολόγηση των υπηρεσιών των εξωτερικών ιατρείων των τεσσάρων νοσοκομείων ήταν αρκετά καλή. Φάνηκε όμως να υπάρχουν προβλήματα, στα οποία πρέπει να ληφθούν διορθωτικά μέτρα, ώστε οι υπηρεσίες τις οποίες απολαμβάνουν οι ασθενείς να χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/6939
http://172.16.21.12:8080/jspui/handle/10488/6939
http://hdl.handle.net/10488/6939
ISSN: 11053992
Rights: © Athens Medical Society
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

Show full item record

Page view(s)

16
Last Week
0
Last month
3
checked on Aug 22, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.