Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/6026
Title: Τοποθέτηση προϊοντων: στάσεις και ηθικές αντιλήψεις των κυπρίων καταναλωτών
Authors: Δημοσθένους, Χριστιάνα
Keywords: Product placement in mass media;Consumers;Products;Marketing
Advisor: Ζώτος, Γιώργος
Issue Date: 2012
Publisher: Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο Τοποθέτηση προϊόντων: Στάσεις και ηθικές αντιλήψεις των Κύπριων καταναλωτών, εκπονήθηκε από την Χριστιάνα Δημοσθένους, φοιτήτρια του 8ου εξαμήνου του τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Γιώργου Χ. Ζώτου και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2012. Η τοποθέτηση προϊόντων είναι ένα προωθητικό εργαλείο του μάρκετινγκ που όμως δεν έχει καμία σχέση με τη διαφήμιση και χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά στις μέρες μας. Η πρακτική αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα μέσα επικοινωνίας, παρόλα αυτά εμφανίζεται συχνότερα σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ταινίες. Η χρήση της συγκεκριμένης πρακτικής όμως, δημιουργεί ηθικά ζητήματα και οι απόψεις γύρω από την τοποθέτηση προϊόντων είναι αμφιλεγόμενες. Η παρούσα πτυχιακή εργασία, διερευνά τις στάσεις των Κύπριων καταναλωτών απέναντι στην εν λόγω πρακτική, ενώ παράλληλα διερευνά και τις ηθικές αντιλήψεις σχετικά με την τοποθέτηση συγκεκριμένων προϊόντων σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ταινίες. Πρόκειται για μια δειγματοληπτική ποσοτική έρευνα, με συλλογή ερωτηματολογίων από 200 φοιτητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, ηλικίας 18 – 24. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Κύπριοι καταναλωτές παρουσιάζουν γενικά θετική στάση απέναντι στην τοποθέτηση προϊόντων. Αντίθετα, η τοποθέτηση ηθικά φορτισμένων προϊόντων (αλκοόλ και τσιγάρα) σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ταινίες, δεν βρίσκει σύμφωνο το καταναλωτικό κοινό της Κύπρου, το οποίο επιθυμεί τον περιορισμό της συγκεκριμένης πρακτικής. Παρόλα αυτά, οι άντρες αποδέχονται ευκολότερα από τις γυναίκες την τοποθέτηση ηθικά φορτισμένων προϊόντων. Το φύλο δεν φαίνεται να επιδρά στη διαμόρφωση των στάσεων, ενώ ο παράγοντας αντίληψη του ρεαλισμού που προσδίδει το τοποθετημένο προϊόν φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά. Ωστόσο ο βαθμός αποδοχής τοποθετημένων προϊόντων διαφέρει ανάλογα με το είδος του προϊόντος και επηρεάζεται από τον αριθμό παρακολούθησης ταινιών. Παράλληλα διερευνήθηκε κατά πόσο η γενική στάση ως προς την διαφήμιση, επηρεάζει την στάση προς την τοποθέτηση προϊόντων, όμως φαίνεται πως δεν υπάρχει καμία συσχέτιση. Η παρούσα έρευνα συνιστά μια πρώτη προσπάθεια μελέτης του συγκεκριμένου θέματος στην Κύπρο, συνεπώς η προσφορά της στον κλάδο του Μάρκετινγκ και της Διαφήμισης θεωρείται σημαντική. Άτομα που ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο, θα είναι σε θέση να γνωρίζουν πως ο Κύπριος καταναλωτής αντιμετωπίζει την τοποθέτηση προϊόντων ώστε η χρήση της από τους επιχειρηματίες του κλάδου να μπορεί να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Τέλος, στην πτυχιακή εργασία παρουσιάζονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα που πρόκειται να συνεισφέρουν σε μια πιο σφαιρική κατανόηση των στάσεων των καταναλωτών απέναντι στην συγκεκριμένη πρακτική.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/6026
http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/6026
http://hdl.handle.net/10488/6026
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
topothetisi_prointon.pdf972.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

32
Last Week
1
Last month
2
checked on Nov 24, 2017

Download(s) 5

46
checked on Nov 24, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.