Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/5401
Title: Φωτογραφία ντοκουμέντου
Authors: Καζανάκης, Γιώργος 
Keywords: Φωτογραφία
Issue Date: 2011
Publisher: Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Cyprus University of Technology
Abstract: Η φωτογραφία γεννήθηκε τέλη της δεκαετίας του 1830. Κατάφερε να καταγράψει με μεγάλη ευκολία ότι έβλεπε το ανθρώπινο μάτι μέσα σε λίγη ώρα. Αργότερα μαζί με την ανάπτυξη της δημοσιογραφίας υπήρχε η ανάγκη μετάδοσης των γεγονότων με ένα πιο άμεσο τρόπο από ότι τον γραπτό λόγο, και η φωτογραφία ήταν μία καλή λύση. Παρατηρήθηκε πως όποιο έντυπο (περιοδικό, εφημερίδα) χρησιμοποιούσε φωτογραφίες αυξάνονταν ταυτόχρονα και οι πωλήσεις του σε μεγάλο ποσοστό. ΈΈτσι αναπτύχθηκε και η φωτοδημοσιογραφία. Το 1926 έχουμε και μία από τις πρώτες αναφορές για το ντοκιμαντέρ και στον κινηματογράφο από τον John Grierson. Η φωτογραφία ντοκουμέντου χρησιμοποιήθηκε ακόμα και για την καταγραφή των πολέμων. Σιγά σιγά όμως άρχιζε να κλονίζεται η αλήθεια της φωτογραφίας και αυτό διότι το κοινό κατάλαβε ότι, ό,τι βλέπει μέσα σε μία φωτογραφία μπορεί να μην είναι αλήθεια. Το ντοκουμέντο είναι πολύ κοντά με τη φαντασία και αυτό εξαρτάται από αυτό που ο θεατής θέλει να δει και τι περιμένει από μία φωτογραφία. Η φαντασία με την πραγματικότητα και ο κλονισμός της αλήθειας βρίσκουν εφαρμογή στην φωτογραφία του Robert Capa με τον θάνατο του στρατιώτη στον Ισπανικό εμφύλιο είναι μία εικόνα που έχει συζητηθεί πολύ η αυθεντικότητα της και κατά πόσο δεν είναι στημένη. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά σε τέσσερις φωτογράφους. Αρχικά επιλέχθηκε ο Robert Capa ως έναν από τους διασημότερους και από τους πρώτους φωτογράφους που κάλυψαν φωτογραφικά πολέμους. ΈΈπειτα αναφέρεται ο Ηenri Cartier Bresson διότι εισήγαγε την έννοια της αποφασιστικής στιγμής (decisive moment). Στις φωτογραφίες του παρατηρούμε πολύ αυστηρή και εντυπωσιακή γεωμετρία. Τρίτος φωτογράφος που επιλέχθηκε είναι ο Martin Parr. Η επιλογή αυτού του φωτογράφου έγινε διότι μέσα στην δουλειά του φαίνεται έντονα το μοντέρνο στοιχείο στην σύνθεση του και την εξέλιξη της φωτογραφίας ντοκουμέντου που δουλεύει πλέον σε σειρές. Τέλος ο τέταρτος φωτογράφος είναι ο Νίκος Οικονομόπουλος. Η σύνθεση του είναι αρκετά αναγνωρίσιμη στις περισσότερες φωτογραφίες του. Δουλεύει αποκλειστικά την φωτογραφία στο ασπρόμαυρο όπως φαίνεται και από την δουλειά του. Επίσης είναι ένας από τους καλύτερους ΈΈλληνες φωτογράφους και ένα από τους δύο ΈΈλληνες που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο πρακτορείο Magnum.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/5401
http://172.16.21.12:8080/jspui/handle/10488/5401
http://hdl.handle.net/10488/5401
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Πτυχιακή_final_Giorgos Kazanakis.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

29
Last Week
0
Last month
5
checked on Aug 22, 2017

Download(s) 10

19
checked on Aug 22, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.