Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/4188
Title: Μελέτη της διεπαγγελματικής συνεργασίας σε ελληνικά κέντρα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Yγείας
Other Titles: Exploration of interdisciplinary collaboration in Primary Health Care in Hellas
Authors: Papathanassoglou, Elizabeth 
Thireos, E.
Pilli, Μ.
Giannakopoulou, Margarita 
Keywords: Επικοινωνία
Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας
Ικανοποίηση εργαζομένων
Διεπαγγελματική συνεργασία
Οργανόγραμμα
Ποιότητα παροχής υπηρεσιών
Issue Date: 2005
Publisher: Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος
Source: Νοσηλευτική, 2005, Τόμος 44, Τεύχος 3, Σελίδες 347-354
Abstract: Εισαγωγή: Τα προβλήματα των εργαζομένων και το είδος της επικοινωνιακής πολιτικής που εφαρμόζεται για την επίλυσή τους, αποτελούν σημαντικές παραμέτρους της διεπαγγελματικής συνεργασίας και της εύρυθμης λειτουργίας ενός οργανισμού. Σκοπός: Η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη διεπαγγελματική συνεργασία και επικοινωνία σε ελληνικά Κέντρα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και η συσχέτισή τους με παραμέτρους εύρυθμης λειτουργίας, όπως σχέδια φροντίδας και ικανοποίηση εργαζομένων. Υλικό-Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια δημοσκόπησης. Στο πρώτο συμμετείχαν 110 μέλη προσωπικού, και στο δεύτερο 20 διοικητικά στελέχη πέντε Κέντρων Υγείας (Πε.Σ.Υ.Π. Αττικής). Eπίσης, έγινε μελέτη συσχετίσεων με τη δοκιμασία χ2 και τον υπολογισμό του συντελεστή συσχέτισης r. Αποτελέσματα: Η προφορική επικοινωνία σχετίζεται με τις διενέξεις μεταξύ εργαζομένων (r=+0,067, p<0,05) και η ύπαρξη οργανογράμματος με την επίλυση προβλημάτων (r=+0,252, p<0,05). O φόρτος εργασίας (r=+0,551, p<0,05) και η μη τήρηση των προγραμματισμένων ραντεβού (r=+0,90, p<0,05) επηρεάζουν αρνητικά την παροχή φροντίδας (r=+0,522, p<0,05) και την επικοινωνία, όπως και τη συνεννόηση με τους ασθενείς (r=+0,90, p<0,05). Oι απρογραμμάτιστες αλλαγές βάρδιας και οι συγκρούσεις προσωπικού (r=+0,535, p<0,05) συσχετίζονται με παράπονα και διαμάχες με το ιατρικό προσωπικό (r=+0,667, p<0,05) και τους ασθενείς (r=-0,674, p<0,05), καθώς και οι χαμηλές αμοιβές και το κυκλικό ωράριο. Συμπεράσματα: Η μη γνώση του οργανογράμματος, η ελλιπής επικοινωνία, ο φόρτος εργασίας και η μη τήρηση των ραντεβού επιδρούν αρνητικά στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/jspui/handle/10488/4188
ISSN: 1105-6843
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

Show full item record

Page view(s)

16
Last Week
0
Last month
2
checked on Aug 17, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.