Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3902
Title: Η χρήση του συναισθήματος της ενοχής σε διαφημιστικά μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου. Μια πειραματική μελέτη στα Google AdWords
Authors: Ευαγόρου, Ράνια 
Keywords: Commercials
Google AdWords
Issue Date: 2014
Publisher: Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η χρήση του συναισθήματος της ενοχής σε διαφημιστικά μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου: Μια πειραματική μελέτη στα Google AdWords» εκπονήθηκε από τη Ράνια Ευαγόρου, φοιτήτρια του H΄ εξαμήνου του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου υπό την επίβλεψη του Δρ. Λεωνίδα Χατζηθωμά και ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2014. Η παρούσα μελέτη εξετάζει την αποτελεσματικότητα του αισθήματος της ενοχής στις διαφημίσεις κοινωνικού περιεχομένου, οι οποίες εμφανίζονται στη μηχανή αναζήτησης Google με βάση τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει τους τρεις διαφορετικούς τύπους αισθήματος ενοχής (αντιδραστική, προκαταβολική, υπαρξιακή) και τα δύο επίπεδα έντασης της ενοχής (χαμηλή και μέτρια ένταση), όταν απευθύνονται σε χρήστες διαφορετικού επιπέδου ευαισθητοποίησης. Η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε για τη διεκπεραίωση της παρούσας έρευνας ήταν αυτή της ποσοτικής ανάλυσης. Πραγματοποιήθηκε μία πειραματική μελέτη (Field Experiment) για τη συλλογή πρωτογενών δεδομένων, χρησιμοποιώντας το διαφημιστικό πρόγραμμα Google AdWords. Δημιουργήθηκαν συνολικά οκτώ διαφημίσεις οι οποίες απευθύνθηκαν σε δύο κατηγορίες χρηστών, τους ευαισθητοποιημένους και τους μη ευαισθητοποιημένους με το σύνδρομο Down. Κατά τη διάρκεια προβολής των διαφημίσεων, πραγματοποιήθηκε συστηματικός έλεγχος της απόδοσής τους, καθώς και των λέξεων-κλειδιών τις οποίες χρησιμοποιούσαν οι χρήστες για να συνδεθούν με τις διαφημίσεις του πειράματος. Το πείραμα διήρκησε τέσσερις ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων 39.645 χρήστες παρακολούθησαν τις διαφημίσεις, ενώ έκαναν κλίκ 162. Οι διαφημίσεις είχαν ως βασικό τους στόχο να προβάλουν ένα κοινωνικό θέμα, τη συμμετοχή στον 9ο διεθνή μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» μαζί με τα παιδιά με Σύνδρομο Down και τον Σύλλογο Συνδρόμου Down. Τα στατιστικά στοιχεία συλλέχτηκαν από το AdWords σε μορφή αναφοράς και στη συνέχεια ακολούθησε στατιστικός έλεγχος μέσω του λογισμικού SPSS, έτσι ώστε να ελεγχθεί η ισχύς των υποθέσεων που τέθηκαν στη μελέτη. Το κύριο εύρημα της μελέτης είναι ότι η αποτελεσματικότητα των μηνυμάτων ενοχής εξαρτάται από το κοινό στο οποίο απευθύνονται, από τον τύπο και την ένταση της ενοχής: Οι χρήστες οι οποίοι είναι ευαισθητοποιημένοι με το σύνδρομο Down ανταποκρίνονται περισσότερο στα ενοχικά μηνύματα με προκαταβολικό τύπο ενοχής και με μέτρια ένταση. Αντίθετα, οι χρήστες οι οποίοι δεν είναι ευαισθητοποιημένοι με το σύνδρομο Down δεν ανταποκρίνονται στα ενοχικά μηνύματα.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/jspui/handle/10488/3902
http://hdl.handle.net/10488/3902
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ourania_Evagorou.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open
1_Ourania_Evagorou.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

5
checked on Mar 29, 2017

Download(s) 1

85
checked on Mar 29, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.