Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3895
Title: Επώνυμοι πρωταγωνιστές στην έντυπη κυπριακή διαφήμιση. Συγκριτική ανάλυση μεταξύ ανδρικών και γυναίκειων απεικονίσεων
Authors: Χριστοδούλου, Αθηνά 
Keywords: Commercials;Cyprus Journals;Sexism
Advisor: Ζώτος, Γιώργος
Issue Date: 2014
Publisher: Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Επώνυμοι πρωταγωνιστές στην έντυπη Κυπριακή διαφήμιση: Συγκριτική ανάλυση μεταξύ ανδρικών και γυναικείων απεικονίσεων» εκπονήθηκε από την Αθηνά Χριστοδούλου, φοιτήτρια του Η’ εξαμήνου του Τμήματος ΕΣΔ του ΤΕΠΑΚ υπό την επίβλεψη του καθηγητή Γιώργου Ζώτου και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2014. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει τη χρήση επώνυμων (celebrities) στη διαφήμιση υπό το πρίσμα των στερεοτυπικών απεικονίσεων. Εξετάζει τον ρόλο των επώνυμων ανδρών και γυναικών στην έντυπη Κυπριακή διαφήμιση. Παράλληλα, διερευνά τη συχνότητα εμφάνισης των στερεοτυπικών απεικονίσεων των επώνυμων, πραγματοποιώντας συγκριτική ανάλυση των ανδρικών και γυναικείων στερεοτύπων ανα είδος περιοδικού και κατηγορίας προϊόντος. Μεθοδολογικό εργαλείο για την ανάλυση πρωτογενούς υλικού ήταν η ποσοτική ανάλυση οπτικού περιεχομένου (Content Analysis). Το δείγμα περιλαμβάνει 430 διαφημίσεις οι οποίες συλλέχθηκαν από έξι δημοφιλή Κυπριακά περιοδικά, κατά την περίοδο Σεπτέμβριος 2011-Αύγουστος 2012. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι επώνυμες γυναίκες απεικονίζονται κυρίως σε διακοσμητικούς ρόλους ενώ οι επώνυμοι άνδρες σε ρόλους εξουσίας, αποδεικνύοντας έτσι ότι οι επώνυμες γυναίκες χρησιμοποιούνται περισσότερο για λόγους ελκυστικότητας ενώ οι επώνυμοι άνδρες για λόγους αξιοπιστίας. Η μελέτη επίσης εντοπίζει την ύπαρξη σχέσης μεταξύ των στερεοτυπικών απεικονίσεων των επωνύμων και του είδους του περιοδικού. Στα γυναικεία περιοδικά, η γυναίκα απεικονίζεται σε διακοσμητικούς ρόλους ενώ ο άνδρας ως μορφή εξουσίας και κυρίαρχος με τις γυναίκες. Στα ανδρικά περιοδικά η γυναίκα απεικονίζεται ως εξαρτημένη από τον άνδρα, ως σεξουαλικό αντικείμενο και σε μη παραδοσιακές δραστηριότητες ενώ ο άνδρας απεικονίζεται ως αντικείμενο σεξουαλικού ενδιαφέροντος. Τα γενικού ενδιαφέροντος περιοδικά απεικονίζουν την επώνυμη γυναίκα ως «προσανατολισμένη στην καριέρα» και τον επώνυμο άνδρα ως «μορφή εξουσίας» ενώ πολύ συχνά και τα δύο φύλα εμφανίζονται σε ουδέτερους ρόλους. Τέλος, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ των στερεοτύπων που προβάλλουν οι επώνυμοι και της κατηγορίας προϊόντος καθώς οι επώνυμοι συνδέονται κυρίως με την διαφήμιση «ηδονικών» προϊόντων (Hedonic Products).
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3895
http://hdl.handle.net/10488/3895
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Athina_Christodoulou.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

35
Last Week
1
Last month
3
checked on Nov 24, 2017

Download(s) 20

15
checked on Nov 24, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.