Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3866
Title: Ο Στρατηγικός σχεδιασμός Marketing στην Ανώτατη Εκπαίδευση και η μελέτη περίπτωσης των Πανεπιστημίων της Κυπριακής Δημοκρατίας
Authors: Νεοφύτου, Έκτορας 
Keywords: Strategic Planning
Higher Education Marketing
Issue Date: 2014
Publisher: Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: RIGHTS: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων. Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Ο στρατηγικός σχεδιασμός Marketing στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η περίπτωση των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας» εκπονήθηκε από τον Έκτορα Νεοφύτου, φοιτητή του Η΄ εξαμήνου του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου υπό την επίβλεψη του Λέκτορος Χριστόφορου Κυριακίδη και του Λέκτορος Διονυσίου Πάνου και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2014 Η πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα τον στρατηγικό σχεδιασμό Marketing στην Ανώτατη Εκπαίδευση και επικεντρώνεται στα Δημόσια και Ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου. Στην εργασία παρουσιάζεται το σχετικά νέο πεδίο που αφορά τον στρατηγικό σχεδιασμό Marketing της ίδιας της Ανώτατης Εκπαίδευσης και πως αυτός εφαρμόζεται στην Κύπρο κυρίως μέσα από τις δράσεις των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας. Η νέα Παγκόσμια πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από ένα γοργά μεταβαλλόμενο κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά περιβάλλον το οποίο οδηγεί στον Ανταγωνισμό. Σε αυτή την κατάσταση φαίνεται πλέον να έχει εμπλακεί και η Ανώτατη Εκπαίδευση που οι ενδείξεις δείχνουν πως μετατρέπεται και εξελίσσεται όπως οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία. Σε αυτό το ανταγωνιστικό κλίμα, τα πανεπιστήμια καλούνται να ανταγωνιστούν για φοιτητές καθώς επίσης να διατηρήσουν την λειτουργεία τους αλλά και να αναπτυχθούν. Σκοπός είναι η διερεύνηση του εν λόγω ζητήματος. Ο στρατηγικός σχεδιασμός Marketing στα πανεπιστήμια έχει αποδειχθεί χρήσιμος από ένα αριθμό μελετητών οι οποίοι εστίασαν την έρευνα τους στο αντικείμενο αυτό, καθώς επίσης και από τα ίδια τα πανεπιστήμια τα οποία όλο και πιο έντονα αναγκάζονται να καταφεύγουν σε τέτοιες συμπεριφορές που μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες δεν παρατηρούνταν παρά μόνο στον τομέα των επιχειρήσεων. Ο στόχος της παρούσας έρευνας, είναι η περιγραφή και η κατανόηση του συγκεκριμένου φαινομένου στα Κυπριακά Πανεπιστήμια τα οποία λειτουργούν σε ένα ασταθές περιβάλλον κυρίως υπό το φως της οικονομικής κρίσης καθώς πρέπει να διαχειριστούν τον όλο και πιο αυξανόμενο όγκο Κυπρίων φοιτητών που τα τελευταία χρόνια επιλέγουν τα Ανώτερα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Κύπρου για τις σπουδές τους παρά τα πανεπιστήμια άλλων χωρών που παραδοσιακά επέλεγαν. Συγκεκριμένα, στην εργασία αυτή, έγινε ανάλυση εις βάθους συνεντεύξεων από λειτουργούς που δραστηριοποιούνται ή σχετίζονται με τον χώρο του Marketing στα Κυπριακά Πανεπιστήμια σε μια προσπάθεια να διαφανεί η αντίληψη για τον στρατηγικό σχεδιασμό Marketing τόσο στην Δημόσια και Ιδιωτική Ανώτατη Εκπαίδευση ευρύτερα, όσο και στα ίδια τα πανεπιστήμια ειδικότερα και ποια η στάση των ιδρυμάτων προς αυτόν. Τα αποτελέσματα που έχουν εξαχθεί, προσπαθούν να συσχετιστούν με τα αποτελέσματα αντίστοιχων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν ήδη στο εξωτερικό, σε χώρες που συνειδητοποίησαν νωρίτερα αυτή την νέα αναδυόμενη ανάγκη. Επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας επιχειρούν να θίξουν αρκετά σημαντικά σημεία που χαρακτηρίζουν ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εν λόγω έρευνας, περιλαμβάνονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση των δεδομένων της παρούσης έρευνας, όσο και συνολικές σκέψεις σχετικά με το ρόλο και την λειτουργεία ενός στρατηγικού σχεδιασμού Marketing γενικότερα για την Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικότερα για τα Πανεπιστήμια της χώρας.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/jspui/handle/10488/3866
http://hdl.handle.net/10488/3866
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ektoras_Neofytou_summary.pdf138.52 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 10

33
Last Week
2
Last month
5
checked on Jul 23, 2017

Download(s) 10

11
checked on Jul 23, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.