Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3152
Title: Σχέσεις φοιτητικών ζευγαριών και facebook : το συναίσθημα της ζήλιας
Authors: Θεοδόση, Σοφία 
Keywords: Facebook
Relations student pairs
Interpersonal contact
Issue Date: 2013
Publisher: Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου,Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης,Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή έρευνα με τίτλο «Σχέσεις φοιτητικών ζευγαριών και Facebook: Το συναίσθημα της ζήλιας» εκπονήθηκε από τη Σοφία Θεοδόση, φοιτήτρια του η΄ εξαμήνου του Τμήματος ΕΣΔ του ΤΕΠΑΚ υπό την επίβλεψη της Δρ. Αγγελικής Γαζή και ολοκληρώθηκε το μήνα Απρίλιο του 2013 Η συγκεκριμένη έρευνα μελετά τις σχέσεις Κύπριων φοιτητών που βρίσκονται σε απόσταση καθώς και το ρόλο του Facebook στην πρόκληση συναισθημάτων ζήλιας μεταξύ των ζευγαριών. Διερευνήθηκαν τα συναισθήματα που αναπτύσσονται στα ζευγάρια που διατηρούν σχέση από απόσταση και που για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν τυγχάνουν άμεσης διαπροσωπικής επαφής. Έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη των σχέσεων εντός μιας υβριδικής κατάστασης κατά την οποία ο πραγματικός χώρος επικοινωνίας συνενώνεται με το κυβερνοχώρο στο πλαίσιο της κοινωνικής δικτύωσης του Facebook. Μελετήθηκαν τα χαρακτηριστικά, οι λειτουργίες του Facebook και οι επιδράσεις του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου στις εξ αποστάσεως σχέσεις των φοιτητών κατά τη πρόκληση του συναισθήματος της ζήλιας. Για τη συλλογή των δεδομένων διεξήχθησαν δώδεκα ημιδομημένες συνεντεύξεις με τη χρήση προγράμματος ηχογράφησης από κινητό. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν φοιτητές άντρες και γυναίκες ηλικίας 18-25 που φοιτούν Κύπρο, Αγγλία και Ελλάδα και διατηρούν σχέση από απόσταση. Η διατήρηση της σχέσης από απόσταση χαρακτηρίζεται από δύσκολη μέχρι και πολύ ωραία κατάσταση ανάλογα με τις εμπειρίες και τον τρόπο ζωής που είτε ζουν είτε θέλουν να ζήσουν οι φοιτητές από απόσταση. Για σκοπούς επικοινωνίας και κάλυψη του «κενού» που προκαλεί η απόσταση γίνεται χρήση των διαδικτυακών εφαρμογών που συνδυάζουν εικόνα και ήχο. Το Facebook διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή των φοιτητών αφού πλέον έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας τους. Το Facebook χρησιμοποιείται κυρίως για σκοπούς επικοινωνίας με φίλους, για παρακολούθηση της ζωής των συντρόφων και για ανταλλαγή γραπτών κειμένων και οπτικοακουστικού υλικού συναισθηματικού περιεχομένου μεταξύ των ζευγαριών. Με τους παραπάνω τρόπους εκτός των άλλων προβάλλεται δημόσια η σχέση που διατηρεί το ζευγάρι. Το συναίσθημα της ζήλιας από τα περισσότερα ζευγάρια θεωρείται πολύ φυσιολογικό εντός της σχέσης τους. Το κάθε ζευγάρι επιθυμεί να γνωρίζει το είδος των αλληλεπιδράσεων των συντρόφων του εντός του Facebook για αυτό και ορίζεται ένας τρόπος παρακολούθησης της δραστηριότητας του ενός συντρόφου για τον άλλον. Η δραστηριότητα αυτή μπορεί από παρακολούθηση να εξελιχτεί σε καταδίωξη όταν παρατηρηθεί ότι κάποιο άλλο άτομο του αντίθετου φύλου απειλεί τη σχέση. Η διαδικτυακή διάδραση του ενός μέλους του ζευγαριού με τρίτο άτομο είναι δυνατό να προκαλέσει διένεξη μεταξύ του ζευγαριού είτε ακόμη και χωρισμό. Το Facebook δεν προκαλεί αυτό κάθε-αυτό το συναίσθημα της ζήλιας αλλά ανάλογα με τη χρήση που γίνεται από τα ζευγάρια, τη συναισθηματική κατάσταση που βρίσκονται και τη πορεία της σχέσης τους, το Facebook πιθανόν να εντείνει το συγκεκριμένο συναίσθημα Παράλληλα είναι δυνατόν η χρήση του συγκεκριμένου μέσου να μειώσει τα έντονα αρνητικά συναισθήματα, κυρίως της ζήλιας προσθέτοντας ικανοποίηση στη σχέση
URI: http://172.16.21.12/jspui/handle/10488/3152
http://hdl.handle.net/10488/3152
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σοφία Θεοδοόση.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

15
Last Week
0
Last month
checked on May 30, 2017

Download(s) 5

15
checked on May 30, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.