Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3121
Title: Πρόβλεψη αέριων εκπομπών από τις οδικές μεταφορές στην Κύπρο μέχρι το 2030
Authors: Λαού, Έλενα 
Keywords: Road
Sources of pollution
Traffic
Issue Date: 2013
Publisher: Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος, Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος,Τεχνολογικό πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Οι οδικές μεταφορές αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης του πλανήτη. Αυτό οφείλεται στην χρήση ορυκτών καυσίμων για την λειτουργία των οχημάτων. Από την καύση τους, σχηματίζονται κύριοι ρύποι οι οποίοι είναι αίτιοι για την δημιουργία περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την όξινη βροχή κτλ. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται ο στόχος της μελέτης που είναι ο υπολογισμός αέριων εκπομπών από τις οδικές μεταφορές στην Κύπρο μέχρι το 2030. Ακόμη γίνεται αναφορά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις μεταφορές. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία των προγραμμάτων COPERT και FOREMOVE τα οποία υπολογίζουν τις ποσότητες των εκπεμπόμενων ρύπων. Για τον υπολογισμό των αναμενόμενων συγκεντρώσεων για τις χρονιές 2010, 2020 και 2030 χρησιμοποιήθηκε το COPERT. Το COPERT αποτελεί επίσημο εργαλείο για τον υπολογισμό εκπομπών από τα οχήματα στις Ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης έχει την δυνατότητα να υπολογίζει τις εκπομπές από τρεις διαφορετικές φάσεις του κινητήρα. Εκπομπές κατά την λειτουργία του κινητήρα σε κανονική θερμοκρασία οι οποίες προκύπτουν κατά την εκκίνηση όταν ο κινητήρας και τα επιμέρους εξαρτήματα αντιρύπανσης βρίσκονται σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας τους. Τις Εκπομπές ψυχρής εκκίνησης όπου υπολογίζονται οι εκπομπές μέχρι ο κινητήρας να φθάσει τους 70οC. Τέλος υπολογίζονται οι εκπομπές από τις αναθυμιάσεις υδρογονανθράκων και αφορά αποκλειστικά τα βενζινοκίνητα οχήματα λόγω της πτητικότητας της βενζίνης. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται οι ρύποι από τις οδικές μεταφορές που είναι: μονοξείδιο του άνθρακα (CO), διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οξείδια του αζώτου (NOx), μη μεθανιούχες πτητικές ενώσεις (NMVOC), αιωρούμενα σωματίδια (PM) και το διοξείδιο του θείου (SO2). Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία πρόβλεψης του πληθυσμού οχημάτων. Στο πέμπτο κεφάλαιο με την χρήση του προγράμματος COPERT 4 προβλέφθηκαν οι εκπομπές των ρύπων. Όλοι οι ρύποι με την πάροδο των χρόνων και την βελτίωση της 6 τεχνολογίας των ρύπων προβλέπεται ότι θα μειωθούν με εξαίρεση το CO2 που τείνει να αυξάνεται ανησυχητικά. Η μεγαλύτερη συγκέντρωση ρύπων παρατηρείται στις πόλεις λόγο του αυξημένου πληθυσμού των οχημάτων και των συχνών εκκινήσεων. Οι μεγαλύτερες εκπομπές CO2, CO, και NMVOC αποτελούν προϊόντα της βενζίνης έτσι προέρχονται από τα αυτοκίνητα. Τα φορτηγά αποτελούνται από πετρελαιοκινητήρες και ευθύνονται για τις εκπομπές PM και NOx. Στο έκτο κεφάλαιο αναφέρονται οι τεχνολογίες και οι πολιτικές μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων. Τέλος στο τελευταίο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των κυριότερων παρατηρήσεων που διαπιστώθηκε κατά την διεκπεραίωση της μελέτης.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/3121
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Έλενα Λαού..pdf949.85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

16
checked on Apr 29, 2017

Download(s) 1

84
checked on Apr 29, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.