Please use this identifier to cite or link to this item: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/10161
Title: Η νομοθεσία της Ε.Ε. σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση από πλοία και οι προκλήσεις στην εφαρμογή της
Authors: Άσπρου, Ελένη 
Keywords: Ατμοσφαιρική ρύπανση
Κανονισμός MRV
Θαλάσσιες μεταφορές
Issue Date: 2017
Publisher: Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος, Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Abstract: Στόχος της παρούσας πτυχιακής διατριβής ήταν να μελετήσει τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά την παρακολούθηση, τον έλεγχο, την αναφορά και την επιβεβαίωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα από τα πλοία αλλά και να μελετήσει τη συμβολή των θαλάσσιων μεταφορών στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Τα ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των πλοίων περιέχουν ουσίες οι οποίες συμβάλλουν τόσο στην ατμοσφαιρική ρύπανση όσο και στην επιτάχυνση κάποιων φαινομένων όπως είναι η αύξηση της τρύπας του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η όξινη βροχή και πολλά άλλα. Λόγω της συνεχούς αύξησης των θαλάσσιων μεταφορών η ρύπανση της ατμόσφαιρας αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο στο προσεχές μέλλον. Για το λόγο αυτό οι αρμόδιες αρχές αλλά και η Ευρώπη έχουν θεσπίσει νόμους οι οποίοι θα συμβάλουν δραστικά στον περιορισμό του φαινομένου και τη μείωση του. Επίσης, έχουν αναπτύξει και τον κανονισμό MRV ο οποίος αποτελεί μια τυποποιημένη μέθοδο η οποία στοχεύει στην απογραφή και την ποσοτικοποίηση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ως εκ τούτου, οι ναυτιλιακές εταιρίες μπορούν να εφαρμόσουν μια σειρά από τεχνικά μέτρα τα οποία παρατίθενται στην παρούσα διατριβή τα οποία συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Description: The aim of this dissertation was to study the requirements of the European Union regarding the monitoring, control, reporting and confirmation of CO2 emissions in the atmosphere by ships, as well as to study the contribution of maritime transport to atmospheric pollution. The fuels that are currently used for the ship's needs contain substances that contribute to both air pollution, and the acceleration of some phenomena such as increased ozone hole, greenhouse effect, acid rain and much more. Due to the continued growth of maritime transport, air pollution is expected to increase even further in the near future. For this reason, the competent authorities as well as Europe have introduced laws that will help to reduce such phenomena. They have also developed MRV, which is a standardized method that aims to inventory and quantitate carbon dioxide (CO2) emissions. As a result, shipping companies can follow a series of technical measures listed in this paper that contribute to tacking air pollution.
URI: http://ktisis.cut.ac.cy/handle/10488/10161
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf280.56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

21
Last Week
1
Last month
12
checked on Aug 19, 2017

Download(s) 20

9
checked on Aug 19, 2017

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.