Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Fulltext:  With Fulltext

Results 61-80 of 112 (Search time: 0.02 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
6121-Jul-2017Representations of the economic crisis and austerity politicsNovelli, Edoardo ; Rafter, Kevin ; Alvares, Claudia ; Veríssimo, Iolanda ; Poulakidakos, Stamatis ; Veneti, Anastasia ; Triga, Vasiliki ; Milioni, Dimitra L. ; Sammut, Carmen 
2Apr-2020The role of office atmospherics on enhancing internal marketing effectiveness in fulfilling job satisfaction: an application to the shipping industryPanigyrakis, George G. ; Yerimou, Pantelitsa ; Kyriacou, Evdoxia 
32012Special Issue on Voting Advice Applications and State of the Art: Theory, Practice, and Comparative InsightsChadjipadelis, Theodore ; Triga, Vasiliki ; Serdult, Uwe 
41-Sep-2023Sustainable MarketingThemistocleous, Christos 
51-Jul-2019A taxonomy generation tool for semantic visual analysis of large corpus of documentsCarrion, Belen ; Onorati, Teresa ; Diaz, Paloma ; Triga, Vasiliki 
62023Towards the individuated journalistic worker in pandemic times: Reflections from Greece and CyprusVatikiotis, Pantelis ; Maniou, Theodora A. ; Spyridou, Lia Paschalia 
7Apr-2022Value co-creation and perceived value: A customer perspective in the hospitality contextSolakis, Konstantinos ; Peña-Vinces, Jesús C. ; Lopez-Bonilla, Jesús M. 
82011Video-object oriented biometrics hiding for user authentication under error-prone transmissionsNtalianis, Klimis S. ; Tsapatsoulis, Nicolas ; Drigas, Athanasios 
92019The Visibility and Communication of Cohesion Policy in Online MediaMendez, Carlos ; Triga, Vasiliki ; Bachtler, John ; Djouvas, Constantinos ; Mendez, Fernando ; Stier, Sebastian 
105-Feb-2024The Waning of Ideology? Presidential elections in the Republic of Cyprus, 5 February 2023Triga, Vasiliki ; Ioannidis, Nikandros ; Djouvas, Constantinos 
112018What do Citizens Think of Cohesion Policy and Does it Matter for European identity?: A Comparative Focus Group AnalysisPegan, Andreja ; Mendez, Carlos ; Triga, Vasiliki 
12May-2023Ανάλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΜΜΕ της Κύπρου, σχετικά με την ειδησεογραφίαΣιάφκου, Στέλλα ; Χαρίτου, Στέλλα 
132015Ανίχνευση ιστοσελίδων πορνογραφικού περιεχομένου με βάση το κείμενο και τη δομήΔανός, Θεόδωρος 
14May-2023Απεικόνιση LGBT στη διαφήμιση : η επίδραση του σεξουαλικού συντηρησμού στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεωνΛεωνίδου, Σοφία 
152012Αποτελεσματικότητα των μηχανών αναζήτησης: μία πειραματική μελέτη βασισμένη στην επισημείωση εικόνωνΘεοδώρου, Δέσπω 
162012Ασύρματα οικιακά δίκτυα στην Κύπρο και η ασφάλεια τουςΜπούλλο, Αλμπέρτο 
17May-2022Βουλευτικές εκλογές 2021 και ο ελληνοκυπριακός τύπος: η περίπτωση των εφημερίδων Αλήθεια και ΧαραυγήΝεοκλέους, Ανδρέας 
18May-2023Δημιουργία ανάγκης της αγοράς κατά την περίοδο της πανδημίας και αύξηση των online αγορών στην ΚύπροΜοσχοβίας, Νεόφυτος 
192013Διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας από τα μέσα επικοινωνίας κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών 2013 στην ΚύπροΧριστοφή, Φίλιππος 
20May-2022Διαφήμιση και Εμβολιασμός κατά του Κορονοϊού: Διαμόρφωση της στάσης των Κυπρίων πολιτώνΧαραλάμπους, Άντρια